Zwroty kosztów dojazdu dla lokalnych przejazdów asystentów osób niepełnosprawnych stanowią przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co obliguje zleceniodawcę do roli płatnika. Natomiast zwroty kosztów na przejazdy pozamiejscowe oraz inne wydatki w związku z realizacją umowy zlecenia nie stanowią przychodu, a zleceniodawcy nie ciążą obowiązki płatnika zaliczek na podatek
Uniwersytet, nie posiadając na dzień wypłaty wynagrodzenia certyfikatu rezydencji podatkowej, miał obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku u źródła w wysokości 20% od przychodów zleceniobiorcy zgodnie z art. 29 ust. 1 updof, działając zgodnie z wymogami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nagrody wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych winny być klasyfikowane jako przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia podmiot z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, zobowiązując jednocześnie do sporządzenia informacji o tych przychodach dla urzędu skarbowego.
Nagrody pieniężne wypłacane w ramach programu rekomendacji pracowniczych stanowią przychód z 'innych źródeł' w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co wyłącza obowiązek pobierania zaliczek na podatek dochodowy przez płatnika.
Wartość zapewnionych zleceniobiorcom nieodpłatnych noclegów stanowi przychód z umowy zlecenia, podlegający opodatkowaniu jako przychody z działalności wykonywanej osobiście, nakładając na zleceniodawcę obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy.
Miejsce opodatkowania świadczeń pozapłacowych (karty żywieniowe i bony towarowe) uzależnione jest od miejsca wykonywania pracy, a nie wyłącznie od lokalizacji, w której te świadczenia mogą zostać zrealizowane. W Polsce karty żywieniowe opodatkowane są w całości, a bony towarowe wymagają zastosowania umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Niemcami.
Obowiązki płatnika w związku z nieodpłatnym zapewnieniem zakwaterowania zleceniobiorcom.
Koszty świadczeń z tytułu podróży służbowych zleceniobiorców, wypłacane na podstawie umowy zlecenia, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu z działalności.
Obowiązki płatnika w związku ze świadczeniem usług opiekuńczych przez zleceniobiorców na terytorium Niemiec.
Obowiązki płatnika w związku z zapewnieniem diet opiekunom osób starszych w Niemczech.
Obowiązek płatnika w związku z wypłacaniem Opiekunom, wykonującym umowy zlecenia poza granicami Polski, kwot będących równowartością 25% diet, jako należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą i ryczałtów z tytułu noclegów i/lub zwrotu kosztów zdefiniowanej w umowie podróży.
Czy powstanie w Polsce zakład podatkowy Wnioskodawcy w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o CIT oraz art. 5 umowy polsko-niemieckiej gdy jedynym członkiem zarządu spółki polskiej jest jedyny członek zarządu spółki niemieckiej
Skutki podatkowe otrzymania zaliczki na poczet zwiększonych kosztów pobytu za granicą.
Obowiązki płatnika w związku ze świadczeniem usług opiekuńczych przez zleceniobiorców na terytorium Niemiec.
Złożenie oświadczenia PIT-2 w przypadku dwóch umów zlecenia zawartych z tym samym płatnikiem.
Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem na podstawie umowy zlecenie - wykonywanie zlecenia na terenie Niemiec.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcom należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą i ryczałtów z tytułu noclegów i/lub zwrotu kosztów zdefiniowanych w umowie podróży.
W zakresie ustalenia: - czy wydatki w postaci opłat eksploatacyjnych, serwisowych, innych zobowiązań wobec podwykonawców Zleceniodawcy, związanych z działalnością Zleceniodawcy w zakresie najmu budynków biurowych, pokrywane w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy z Rachunków Wykonawcy, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Zleceniodawcy na podstawie art. 15 ust. 1 Ustawy CIT i nie będą ograniczone
1. Czy w przedstawionym stanie faktycznym na Wnioskodawcy jako płatniku (zleceniodawcy) ciąży obowiązek poboru i odprowadzenia podatku dochodowego (zaliczki na podatek dochodowy) w Polsce według polskich przepisów prawa (w szczególności na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) niezależnie od tego, czy okres przebywania zleceniobiorcy w danym roku na terytorium Polski przekracza