Dotyczy ustalenia, czy: - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_1 stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów; - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_2 może zostać zaliczona przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów; - niezamortyzowana wartość początkowa likwidowanych Maszyn objętych Etapem_2 podlega uwzględnieniu
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów działalności pozastrefowej niezamortyzowanej wartości zezłomowanej linii produkcyjnej.
Ustalenie wartości początkowej środka trwałego. Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości złomowanych środków trwałych wg ich ceny nabycia.
1. Czy Wnioskodawca, jako sprzedawca towarów wyszczególnionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, winien traktować jako podatnika VAT w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, także nabywców, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ww. ustawy? 2. Czy w transakcjach dostawy towarów, gdzie stroną jest nabywca, u którego sprzedaż jest zwolniona od podatku na
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od zdemontowanych urządzeń oraz korekty podatku, w przypadku ich sprzedaży oraz fizycznej utylizacji
Czy nabywane od czynnych podatników VAT odpady zawierające metal, które nie są odpadami niebezpiecznymi, oraz odpady stanowiące złom w potocznym znaczeniu tego słowa objęte są poz. 6 i 8 załącznika nr 11 do ustawy o podatku od towarów i usług i w konsekwencji Spółka, dokonując ich nabycia, jest z tego tytułu podatnikiem VAT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług?
Wnioskodawca skupuje używane wyroby jubilerskie oraz złom metali szlachetnych od podmiotów nie będących podatnikami podatku VAT - przepis art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy nie znajduje zastosowania
W zakresie stwierdzenia czy zendra mieści się w pojęciu złomu i czy w związku z jej nabyciem Wnioskodawca winien rozliczać podatek VAT.
W zakresie: - uznania za złom cynku i ołowiu w postaci blach postrzępionych oraz cynkowo-ołowianych odpadów poprodukcyjnych hutnictwa cynku, ołowiu i wysokotemperaturowych procesów galwanizowania, konieczności rozliczenia podatku VAT przez nabywcę ww. towarów oraz możliwości odliczenia podatku naliczonego, - możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktury VAT, po uprzednim opodatkowaniu nabycia
W zakresie uznania za złom skrzepów żelazowo-betonowych, konieczności udokumentowania sprzedaży skrzepów żelazowo-betonowych fakturą VAT z naliczonym podatkiem należnym.
Nabywane przez Wnioskodawcę złomy stalowe, surówkowe, żeliwne, których identyfikacji dokonuje się na podstawie Polskiej Normy nr PN-85/H15000, nr PN-62/H15100 i które wg tych norm zwierają metale lub ich stopy, a także frakcje magnetyczne, kompozyty żelazonośne powstające w wyniku sortowania i mechanicznej obróbki złomu stalowego i żeliwnego, które zwierają metale lub ich stopy, należy uznać za złom
W zakresie zakwalifikowania odpadów do złomu i obowiązku rozliczenia podatku VAT od takiej transakcji przez nabywcę.
Wraz z Mk nr 7/2011 prenumeratorzy otrzymali ujednolicony tekst ustawy o VAT uwzględniający zmiany wprowadzone od 1 kwietnia 2011 r. Kwietniowe zmiany wprowadzone w ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych zostały także skomentowane na łamach Mk nr 8/2011. Poniżej przedstawiamy przygotowane przez MF objaśnienia zmian wprowadzonych od kwietnia w przepisach VAT.