Zwolnienie z VAT przy imporcie ma zastosowanie tylko wtedy, gdy spełnione są wszystkie warunki dotyczące miejsca dostawy i właściwej dokumentacji transakcji międzynarodowych.
Wewnętrzwspólnotowe nabycie n-butanu i izobutanu sklasyfikowanych do kodu CN 2901 10 00 obliguje do zastosowania mechanizmu VAT-14, jako że mogą one spełniać definicję paliw silnikowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
Nieruchomość nabyta w celu jej późniejszej sprzedaży, która podlega znacznym przeróbkom, nie jest towarem handlowym, lecz produkcją niezakończoną. Wydatki związane z jej ulepszeniem powiększają wartość produkcji w toku i stają się kosztami uzyskania przychodu dopiero przy sprzedaży. Tymczasowe wynajęcie nie zmienia tej kwalifikacji, chyba że wynajem trwa ponad rok, czyniąc nieruchomość środkiem trwałym
Podmiot zużywający alkohol etylowy częściowo skażony zwolniony z podatku akcyzowego jest zobowiązany do składania kwartalnych deklaracji AKC-KZ oraz prowadzenia ewidencji wyrobów zwolnionych ze względu na przeznaczenie, zgodnie z art. 24e ust. 1 pkt 1 oraz art. 138f ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Przetwarzanie suszu tytoniowego w procesie ekstrakcji nikotyny nie prowadzi do "zużycia" tego suszu, a co za tym idzie, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Pozostałości po ekstrakcji zachowują swoją formę suszu tytoniowego, spełniając definicję wyrobu akcyzowego, a straty powstałe w trakcie procesu nie są ubytkami w rozumieniu ustawy akcyzowej.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Sprzedaż oraz zużycie gazu ziemnego przez Wnioskodawcę, jako finalnego nabywcy, w procesie kogeneracji do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej, jest zwolnione od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 31b ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, przy spełnieniu warunków umownych o specyfikacji użycia gazu.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Znakowanie podatkowymi znakami akcyzy wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego odbiorcę musi nastąpić przed ich przemieszczeniem na terytorium kraju, nie później niż przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Refakturowanie kosztów energii elektrycznej nabytej z akcyzą na najemców, bez obciążenia ich za energię z mikroinstalacji, nie powoduje obowiązku zapłaty podatku akcyzowego zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym.
Osoby zaliczone do grupy o znacznym stopniu niepełnosprawności są zwolnione z podatku od czynności cywilnoprawnych przy zakupie sprzętu rehabilitacyjnego dla własnych potrzeb, nawet jeśli są całkowicie ubezwłasnowolnione, gdy czynność jest reprezentowana przez opiekuna prawnego.
Biopaliwo ciekłe klasyfikowane pod kodem CN 2710 19 42 może korzystać ze zwolnienia z akcyzy do celów żeglugi, przy zachowaniu warunków określonych w art. 32 ust. 3 i pozostałych przepisach ustawy, mimo zmiany kodu CN. Obowiązek znakowania i barwienia nadal obowiązuje, zgodnie z art. 90 ust. 1 pkt 3 ustawy.
Sprzedaż olejów bazowych przez podmiot posługujący się polskim numerem VAT stanowi dostawę krajową podlegającą opodatkowaniu stawką 23% VAT, z uwagi na niedopełnienie warunków wewnątrzwspólnotowej dostawy w świetle art. 13 ust. 2 ustawy o VAT.
Wydatki na zakup aparatów słuchowych przez osobę niepełnosprawną mogą zostać odliczone od dochodu w ramach ulgi rehabilitacyjnej, zgodnie z art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem spełnienia określonych tam przesłanek.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym produkcji oraz możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Obowiązek informowania na piśmie naczelnika urzędu skarbowego o wprowadzaniu do wolnego obszaru celnego lub składu celnego wyrobów akcyzowych bez znaków akcyzy oraz prawo do zwolnienia od akcyzy wyrobów akcyzowych przeznaczonych do sprzedaży duty-free, nieoznaczonych znakami akcyzy, wprowadzonych do wolnego obszaru celnego lub składu celnego
Możliwość obniżenia akcyzy od energii elektrycznej z zastosowaniem stawki akcyzy 20 zł/MWh
Możliwość zastosowania stawki podatku akcyzowego w wysokości 0zł z tytułu sprzedaży gazu ziemnego oraz obowiązek zapłaty opłaty paliwowej.
Miejsce opodatkowania zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; wskazania podmiotu zobowiązanego do rozliczenia podatku z tytułu zakupu oraz sprzedaży energii elektrycznej; stosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku sprzedaży lub zakupu energii elektrycznej, dokonywanych z polskimi podmiotami oraz powstania obowiązku podatkowego; w zakresie podatku akcyzowego – brak opodatkowania w Polsce
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Warunki stosowania zwolnienia od akcyzy wyrobów węglowych przez pośredniczący podmiot węglowy
Powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku akcyzowego, w przypadku przedstawionych dwóch modeli rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej oraz funkcja blankietów prognozowanych dla wypełnienia obowiązków w zakresie składania deklaracji podatkowych, obliczania i wpłacania akcyzy.
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81