Możliwość posługiwania się tym samym Numerem Identyfikacji Podatkowej w sytuacji zmiany nazwy statusu gminy z wiejskiej na miejsko-wiejską.
Uzyskanie statusu podatnika przez niemiecką spółkę komandytową posiadającą w Polsce oddział
uzyskanie statusu podatnika przez polski oddział niemieckiej spółki komandytowej
Ustalenie wysokości kosztów uzyskania przychodów z tytułu odsetek wypłaconych w okresie od 10 lipca 2016 r. do września 2016 r. z tytułu dobrowolnych lokat zawartych przez Członka, który wraz z dniem 9 lipca 2016 r. uzyskał ponad 25% głosów na walnym zgromadzeniu Wnioskodawcy, w odniesieniu do lokat założonych przez Członka w okresie od maja 2016 r. do 8 lipca 2016 r., a więc w okresie, w którym Członek
w zakresie braku zaistnienia przesłanek utraty statusu podatnika przez nowo tworzoną podatkową grupę kapitałową (m.in. transakcje nabycia przedsiębiorstwa, połączenie spółek, zmiany profilu działalności)
w zakresie ustalenia, czy przeprowadzenie przez Spółkę transakcji Nabycia nie spowoduje utraty przez PGK statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych prowadząc do zakończenia roku podatkowego PGK
wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w sytuacji, w której umowa Podatkowej Grupy Kapitałowej wygaśnie z końcem 2015 r. i jednocześnie PGK za ten rok nie osiągnie wskaźnika udziału dochodu w przychodach, o którym mowa w art. 1a ust. 2 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie będzie można mówić o utracie
Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w drodze korekty przeszłych rozliczeń, jak i na bieżąco (pod warunkiem spełnienia przesłanki art. 90 ust. 3 i art. 86 ust. 1 z uwzględnieniem art. 88 ustawy o VAT) z faktur VAT, otrzymanych przez Gminę, jeżeli faktury te zostały wystawione ze wskazaniem danych Urzędu?
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty, o której mowa w art. 91 ustawy, w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego oraz prawa do korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze
Podatek od towarów i usług w zakresie korekty wieloletniej, o której mowa w art. 91 ustawy, w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty, o której mowa w art. 91 ustawy, w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego oraz prawa do korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Prawo do korekty, o której mowa w art. 91 ustawy, w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego oraz prawo do korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 ustawy w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (w tym numeru NIP) na fakturze.
W świetle przedstawionego stanu faktycznego, który z podmiotów, tj. Starostwo Powiatowe czy Powiat jest podatnikiem podatku od towarów i usług? Tym samym który z podmiotów powinien być stroną wszystkich umów oraz który z podmiotów powinien występować jako strona na fakturach zakupu i sprzedaży?
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i jest podatnikiem podatku od towarów i usług w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych. Natomiast Urząd Gminy jest jedynie organem, za którego pośrednictwem Gmina wykonuje te czynności.
Czy możliwe jest nadanie jednego numeru identyfikacji podatkowej dla Starostwa Powiatowego i Powiatu?
Czy podatnikiem podatku VAT, w stosunku do całej działalności (Miasta i Urzędu Miejskiego) jest wyłącznie Miasto, jako jednostka samorządu terytorialnego, czy Urząd Miejski oraz czy dla celów kiedy Urząd Miejski jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz składek ZUS i z tych tytułów dokonuje stosownych rozliczeń powinien posługiwać się własnym numerem NIP nadanym Urzędowi Miejskiemu
Kto faktycznie powinien być zarejestrowanym i rozliczającym się podatnikiem podatku od towarów i usług: Powiat czy Starostwo, a w przypadku zarejestrowania Powiatu czy należałoby wyrejestrować Starostwo i używać jednego NIP-u, tj. NIP-u Powiatu dla czynności stanowiących realizację zadań Powiatu oraz innych czynności dotyczących funkcjonowania Starostwa?
1. Jaka jest podstawa naliczania zaliczek na poczet wpłat z zysku należnych od Spółki za okres od dnia 21 maja 2008 r. do dnia 30 września 2008 r. (pierwszy okres rozliczeniowy Spółki z tytułu zaliczek na poczet wpłat z zysku), tj. czy podstawą będzie zysk osiągnięty od dnia 21 maja 2008 r. do dnia 30 września 2008 r., czy też zysk osiągnięty w okresie od dnia 2 stycznia 2008 r. do dnia 30 września
Czy organizacje pozarządowe, posiadające status organizacji pożytku publicznego (w tym stowarzyszenia, kluby sportowe, fundacje, osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku państwa do kościoła katolickiego w RP i inne) winny posiadać nadany przez właściwy miejscowo urząd skarbowy numer identyfikacji podatkowej (NIP)?