Interpretacja
10.07.2024 Podatki

Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT należnego w związku z udzielaniem Rabatów, określenie momentu obniżenia podstawy opodatkowania.

Interpretacja
09.05.2024 Podatki

Obniżenie kwoty podatku naliczonego wynikającego z noty uznaniowej dokumentującej rabat pośredni.

Interpretacja
28.03.2024 Podatki

Ustalenie czy premia pieniężna wypłacana na rzecz Aptek będzie stanowić rabat pośredni udokumentowany notą księgową oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego.

Interpretacja
09.09.2022 Podatki

Uznanie udzielonych przez Wnioskodawcę kierowcom/flotom Bonusu Wolumenowego, Bonusu Flotowego, Bonusu za udzielenie rabatu pasażerowi, Bonusu Zdarzeniowego i Bonusu Rezygnacyjnego oraz Dodatkowego Bonusu Wolumenowego dla wybranych Usługobiorców za opust obniżający wartość wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług, uznania płatności dokonywanych na rzecz kierowców/flot z tytułu Akcji Promocyjnych, za

Interpretacja
10.06.2022 Podatki

Ustalenie czy otrzymany rabat pośredni, stanowi rabat, o którym mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, obniżenie podatku naliczonego, moment obniżenia podatku naliczonego, dokumentowanie rabatu w pliku JPK_VAT oraz metode wyliczenia wartości podatku.

Interpretacja
03.12.2013 Podatki

Rabat udzielany aptece przez dystrybutora leków, z pominięciem hurtowni, która jest sprzedawcą leków na rzecz apteki (sprzedaż: dystrybutor -> hurtownia -> apteka; rabat: dystrybutor -> apteka). Status czynności, dokumentowanie czynności, pomniejszenie podatku naliczonego przez aptekę.

Interpretacja
14.09.2012 Podatki

Wypłacona Wnioskodawcy przez dostawcę premia pieniężna z tytułu osiągnięcia wielkości obrotów i dokonywania terminowych płatności, nie stanowi wynagrodzenia za świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT Premie pieniężne należy uznać za rabat obniżający wartość poszczególnych dostaw, należy dokumentować je fakturami korygującymi, które Wnioskodawca jest obowiązany uwzględnić w swoich

Interpretacja
22.04.2011 Podatki

1. Czy za datę powstania przychodu z tytułu wypłaconej premii Spółka powinna rozpoznać ostatni dzień okresu za jaki przysługuje premia i - w sytuacji, gdy informacja wpływa po 20 następnego miesiąca korygować rozliczenie podatkowe - zwiększać kwotę zaliczki? 2. Czy datą powstania przychodu jest data wystawionej przez Spółkę faktury na podstawie otrzymanej informacji o przyznanej premii? 3. Czy też

Porada
05.01.2011 Podatki

Od 1 stycznia 2011 r. Minister Finansów planuje znowelizować rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług; dalej: rozporządzenie. Projektowane zmiany w rozporządzeniu dostosowują jego treść do zmian w ustawie o VAT oraz dostosowują zapisy

Porada

Zgodnie z umową zawartą z kontrahentem przysługuje nam procentowy bonus od obrotu. 1. Czy możemy wystawić na ten tytuł notę uznaniową? 2. Czy powinniśmy wystawić fakturę z VAT? 3. Czy powyższy koszt będzie kosztem uzyskania przychodu? 4. Jak prawidłowo ewidencjonować udzielanie tego typu procentowego bonusu od obrotu?

Interpretacja
29.01.2007 Podatki

Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?

Interpretacja
29.01.2007 Podatki

Czy koszty związane ze sprzedażą za tzw. symboliczny grosz, sprzedażą gratisową, sprzedażą premiową mają być zaliczone do kosztów reklamy i podlegają limitowaniu, czy też są kosztami sprzedaży bez limitu będącymi wydatkami na promocję sprzedaży mającymi na celu jej zwiększenie?

Interpretacja
11.05.2006 Podatki

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Strona prowadzi działalność wydawniczą. W celu zwiększenia sprzedaży wydawanych gazet i czasopism organizuje konkursy i promocje z udziałem partnerów (tzw. współorganizatorów). W ich ramach zamieszcza w gazetach i czasopismach kupony rabatowe lub kupony uprawniające do nieodpłatnego nabycia towarów lub usług współorganizatora. W tym celu zawiera