Dotyczy kwestii wynajmowania środków trwałych związanych z wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem oraz czy takie działanie wymusi wyłączenie wartości tego środka trwałego z rozponanych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
Tarcza antykryzysowa zawiera m.in. rozwiązania w zakresie podatku od nieruchomości, które stanowią pomoc publiczną. Do warunków udzielania takiej pomocy odniósł się Prezes UOKIK, który przypomniał o niezbędnych obowiązkach ciążących na podmiotach ubiegających się o pomoc publiczną i udzielających takiej pomocy. Tarcza antykryzysowa nie zniosła tych obowiązków. Dopuszczalne jest tu jednak stosowanie
Czy przy obliczaniu wielkości przyznanej Wnioskodawcy (na mocy Zezwolenia 1) pomocy publicznej Spółka będzie mogła uwzględniać koszty związane z najmem (spełniające warunki określone w § 6 Rozporządzenia SSE); które to koszty poniesione zostaną w czasie obowiązywania Zezwolenia 1, po określonym w Zezwoleniu 1 terminie na poniesienie minimalnych kosztów kwalifikowanych związanych z najmem - tj. po 30
Czy kwota otrzymanych Bonusów nie pomniejszy wartości wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 6 ust. 1 Rozporządzenia Strefowego, jakie będą powstawać w związku z ponoszonym przez Spółkę Czynszem za Najem oraz kwotą Wynagrodzenia dla A i kwotą Wynagrodzenia dla C?
Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy po ewentualnej zmianie statusu ze średniego przedsiębiorcy na dużego przedsiębiorcę, Spółka będzie mogła zaliczać płacony Y w okresie do 31 grudnia 2021 r. czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy Spółka jako średni przedsiębiorca postępuje prawidłowo zaliczając płacony Y czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy Spółka jako średni przedsiębiorca będzie mogła zaliczać płacony Y w okresie do 31 grudnia 2021 r. czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka ma prawo po przejęciu Spółki Przejmowanej do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych dochodów z całej działalności prowadzonej na terenie SSE objętej którymkolwiek z grupowań PKWiU wskazanym w Zezwoleniu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania za wydatki kwalifikowane do objęcia pomocą publiczną kosztów zakupu usług wdrożenia oprogramowania ERP i licencji na korzystanie z ERP.
Czy w sytuacji modernizacji i rozbudowy istniejącego zakładu produkcyjnego i zawarcia kompleksowej umowy najmu, za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w ramach Zezwolenia nr 2 w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia (które determinują wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 PDOP) będą mogły zostać uznane koszty
Czy Podatnik może zaliczyć do wydatków kwalifikowanych zakup od podmiotów powiązanych zarówno nowych, jak też używanych środków trwałych w przypadku zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów działalności pozastrefowej niezamortyzowanej wartości zezłomowanej linii produkcyjnej.
Czy oddanie przez Spółkę w podnajem części wskazanej nieruchomości powoduje, że koszty związane z najmem nieruchomości, ponoszone przez Spółkę na rzecz właściciela nieruchomości (dewelopera), tracą dla części podnajmowanej (wartość czynszu najmu dotycząca powierzchni podnajmowanej) przymiot kosztów kwalifikowanych w rozumieniu Rozporządzenia Strefowego?
Czy oddanie przez Spółkę w podnajem części wskazanej nieruchomości spowoduje, że koszty związane z najmem nieruchomości, ponoszone przez Spółkę na rzecz właściciela nieruchomości (dewelopera), utracą dla części podnajmowanej (wartość czynszu najmu dotycząca powierzchni podnajmowanej) przymiot kosztów kwalifikowanych w rozumieniu Rozporządzenia Strefowego?
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy w przypadku połączenia spółek Wnioskodawca jako spółka przejmująca będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania płatności licencyjnej za wydatki kwalifikowane oraz uznania płatności licencyjnej jako budującej limit dostępnej pomocy publicznej.
Czy w związku z przedstawionym powyżej stanem faktycznym Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą (zwolnieniem) koszty poniesione na zakup używanych środków trwałych poniesionych w trakcie realizacji inwestycji (budowa centrum produkcyjno-magazynowego) w () Specjalnej Strefie Ekonomicznej?
Czy dochód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy w ramach Zezwolenia, tj. również dochód generowany przy wykorzystaniu rozbudowanej części zakładu produkcyjnego (Nowej inwestycji), będzie korzystać ze zwolnienia od PDOP na podstawie art. 17 ust. l pkt 34 ustawy o PDOP w ramach limitu pomocy publicznej powstałego w związku z inwestycją będącą podstawą uzyskania Zezwolenia
Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie obu Stref na podstawie wszystkich posiadanych Zezwoleń i ewentualnych dalszych, później uzyskanych zezwoleń, Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla działalności prowadzonej na podstawie wszystkich posiadanych zezwoleń strefowych (zwolnionej z CIT)
Czy Spółka może objąć zwolnieniem z CIT dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie obu Stref, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Pierwszego Zezwolenia, po wyczerpaniu limitu lub wygaśnięciu zezwolenia, limit wynikający z Drugiego Zezwolenia, a następnie po wyczerpaniu tego limitu lub wygaśnięciu Drugiego Zezwolenia, może odpowiednio wykorzystać limit
1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń (zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych), Wnioskodawca może prowadzić wspólną ewidencję dla działalności prowadzonej na podstawie Zezwoleń (zwolnionej) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu