Odsprzedaż opłat eksploatacyjnych w formie mediów, jako niezależne świadczenia od usługi najmu, podlega wliczeniu do limitu zwolnienia podmiotowego z VAT. Nieobjęcie ich tym limitem stanowi naruszenie przepisów art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Koszty centralnego ogrzewania i związane media mogą korzystać ze zwolnienia z VAT jako odrębne świadczenia. Natomiast opłaty eksploatacyjne oraz wynagrodzenie zarządcy są częścią kompleksowej usługi najmu zwolnionej z VAT. Opłaty takie jak wywóz nieczystości i najem garażu nie korzystają z tego zwolnienia.
Opłata Śmieciowa ponoszona przez najemcę jako część świadczenia usługi najmu stanowi element jednego świadczenia kompleksowego. Winna być opodatkowana według stawki właściwej dla podstawowej usługi najmu, bez możliwości osobnego pozycjonowania na fakturze VAT.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi pobierane przez Spółdzielnię od użytkowników lokali należy traktować jako element usługi kompleksowej związanej z najmem i powinny one być opodatkowane VAT według stawki właściwej dla usługi głównej.
Zaliczki na zaliczki eksploatacyjne oraz fundusz remontowy powinny być traktowane jako element usługi najmu i nie podlegają zwolnieniu z VAT według § 3 ust. 1 pkt 11 Rozporządzenia, podczas gdy zaliczki na wodę, ciepło i prąd mogą być zwolnione, jeśli spełnią odrębne warunki.
Towarzysząca najmowi socjalnych (komunalnych) lokali mieszkalnych usługa związana z opłatą za wywóz nieczystości stałych (opłata śmieciowa) nie powinna być uważana za odrębne świadczenie, ale powinna stanowić element kompleksowego świadczenia usługi najmu. Nie istnieje możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego od faktur wystawionych przez przedsiębiorstwo, które wywozi śmieci z terenu gminy
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
Kwestia zwolnienia lub braku zwolnienia z podatku VAT refaktury mediów w lokalach mieszkalnych w budynkach wspólnoty mieszkaniowej i lokalach użytkowych, opodatkowania opłaty za najem pomieszczeń dodatkowych oraz opodatkowania opłaty eksploatacyjnej kalkulowanej w czynsz za najem.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem VAT otrzymanej przez Gminę dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez wykonawcę zadania.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które są pobierane od Nabywców (przyszłych właścicieli lokali), nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Uznanie najmu i dostawy mediów za świadczenie kompleksowe lub odrębne świadczenia w zależności od ustalonego modelu rozliczeń z najemcą, moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu refakturowania mediów oraz usług sprzątania, możliwość refakturowania na najemcę kosztów wywozu odpadów komunalnych.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT pobieranej od Najemców lokali opłaty śmieciowej.
Ustalenie zasady opodatkowania pobieranych opłat za wywóz nieczystości stałych/gospodarowanie odpadami komunalnymi w związku z wynajmem mieszkań w budynku wielomieszkaniowym.
Zasady opodatkowania mediów w przypadku najmu boksów i lokali użytkowych oraz ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego.
Opodatkowanie dotacji oraz prawo do odliczenia podatku w związku z realizacją przedsięwzięcia w zakresie odzysku lub unieszkodliwienia folii i innych odpadów od rolników prowadzących działalność rolniczą z terenu gminy.
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług w celu usunięcia odpadów niebezpiecznych znajdujących się na terenie Inwestycji Drogowej.
w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu
Biorąc zatem pod uwagę wskazaną klasyfikację odpowiadająca Nomenklaturze Scalonej importowanych pojazdów niekompletnych – kod CN 7602 00 90, który to kod nie odpowiada klasyfikacji wskazanej w przepisie art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym, ani nie jest przyporządkowany do żadnego z wyrobów akcyzowych wskazanych w załączniku nr 1 do ustawy jako wyrób podlegający przepisom ustawy, należy stwierdzić
W zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania oraz określenia podstawy opodatkowania
Podatek od towarów i usług w zakresie: opodatkowania opłat znajdujących się w grupie I i III; zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla opłat znajdujących się w grupie II; obowiązku dokonania korekty podatku VAT za okres od 1 stycznia 2017 r.; obowiązku dokonania korekty podatku VAT w odniesieniu do opłaty abonamentowej za wodomierz główny i opłaty za najem pojemnika na śmieci.
uznanie za podstawę opodatkowania VAT dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, otrzymanej przez Gminę na usługi związane z usuwaniem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej oraz prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją Zadania