możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z zawartą umową z firmą konsultingową obejmującą przygotowanie dokumentacji rozliczającej dla projektu
Czy koszty doradztwa dotyczącego uzyskania dotacji w tym przygotowania i monitorowania wniosku stanowić będą koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych czy też będą to koszty zwiększające wartości inwestycji środków trwałych powstałych w wyniku realizacji procesu inwestycyjnego i stanowić będą koszty podatkowe poprzez amortyzację ww. środków trwałych?
Czy koszty związane ze sporządzeniem dokumentacji, tj.: - aktualizacja koncepcji techniczno-ekonomicznej pn. Optymalizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w K. dla etapu II obejmującej zasoby systemu ciepłowniczego Spółki; - studium wykonalności; - ocena oddziaływania projektu na środowisko; - wniosek wraz z dokumentami aplikacyjnymi do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 lub innych
Czy wydatki związane z procesem aplikacji wniosku o dotację mogą zostać zaliczone do kosztów podatkowych? Jeżeli tak to: czy jako koszty inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami dotyczące: - pomocy doradców w zakresie przygotowania i rozliczenia wniosku o dotację unijną, mogą być potrącane w dacie ich poniesienia?
Czy koszty wynikające z podpisanych umów z firmą konsultingową w całości stanowią koszty uzyskania przychodów?