usługi o charakterze niematerialnym
Interpretacja
01.09.2023 Podatki

1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO? 3. Czy w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit na podstawie

Interpretacja
04.07.2023 Podatki

1. Czy w latach podatkowych rozpoczynających się po 31 grudnia 2021 r. Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów Kosztów Nieodliczonych z okresu 2018- 2021 do wysokości odpowiadającej obliczonemu dla danego roku Limitowi, zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 15e ust. 1 i ust. 12 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r.? 2. Czy ustalany przez Wnioskodawcę

Interpretacja
04.05.2023 Podatki

Ustalenie, czy: - zgodnie z art. 60 ust. 1 Ustawy Nowelizującej, Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów nieodliczonych w związku z przekroczeniem Limitu w latach 2019-2021 Kosztów Usług Niematerialnych, do wysokości odpowiadającej limitowi obliczonemu dla danego roku podatkowego zgodnie z art. 15e ust. 1 i 12 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia

Interpretacja
24.04.2023 Podatki

1. Czy koszty świadczeń niematerialnych określonych w art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., wyłączone z kosztów uzyskania przychodów w okresie 2018 - 2021 (z uwagi na przekroczenie limitu ustalonego dla każdego z tych lat na podstawie art. 15e ustawy o PDOP), będą podlegały zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów po 31 grudnia 2021 r. w oparciu o art. 15e ust. 9 ustawy

Interpretacja
04.04.2023 Podatki

Ustalenie, czy koszty świadczeń niematerialnych określonych w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2022 r., wyłączone z kosztów uzyskania przychodów w latach 2018-2021, w świetle art. 60 ust. 1 Ustawy Zmieniającej, będą podlegały zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów w latach kolejnych zgodnie z art. 15e ust. 9 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia

Interpretacja
10.02.2023 Podatki

Dotyczy ustalenia, czy: 1) w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa, 2) Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatków ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO, 3) w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad

Interpretacja
31.01.2023 Podatki

Czy w latach podatkowych rozpoczynających się po dniu 31 grudnia 2021 r. Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów Kosztów Nieodliczonych do wysokości odpowiadającej obliczonemu dla danego roku limitowi z art. 15e ust. 1 i ust. 12 Ustawy o CIT, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2021 r. bez uwzględniania w limicie bieżących Kosztów Usług ponoszonych w danym roku

Interpretacja
10.01.2023 Podatki

Dotyczy ustalenia, czy w latach podatkowych rozpoczynających się po 31 grudnia 2021 r. Wnioskodawca jest uprawniony do ujęcia w kosztach uzyskania przychodów dotychczas nieodliczonych Kosztów Nieodliczonych do wysokości odpowiadającej obliczonemu dla danego roku Limitowi, zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 15e ust. 1 i ust. 12 Ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r. i jednocześnie

Interpretacja
03.11.2022 Podatki

Ustalenie, czy płatności za wynajem maszyn i urządzeń przemysłowych oraz płatności z tytułu świadczenia usług niematerialnych dokonywane na rzecz spółki powiązanej z siedzibą we Włoszech powinny być uwzględniane dla potrzeb kalkulacji limitu 2.000.000 zł, o którym mowa w art. 26 ust. 1 i 2e ustawy o CIT.

Interpretacja
05.09.2022 Podatki

Czy koszty świadczeń niematerialnych określonych w art. 15e ust.1 będą podlegały zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów począwszy od2022 r. w ramach właściwego dla tych kosztów okresu 5 lat i będzie możliwe zastawanie reguły FIFO w ich rozliczaniu.

Interpretacja
29.08.2022 Podatki

1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatków ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO? 3. Czy w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit na podstawie

Interpretacja
16.08.2022 Podatki

1) Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia I, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2) W przypadku uznania, że Metoda odliczenia I nie jest prawidłowa, czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej prawidłowa jest Metoda odliczenia II? 3) W przypadku uznania za prawidłową Metodę odliczenia II, czy Wnioskodawca będzie

Interpretacja
11.08.2022 Podatki

1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatków ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO?

Interpretacja
02.06.2022 Podatki

1. Czy w świetle art. 60 ust. 1 ustawy nowelizującej Metoda odliczenia, którą Wnioskodawca planuje stosować przy odliczeniu Wydatków ponad Limit, jest prawidłowa? 2. Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów Wydatków ponad Limit z zastosowaniem metody FIFO? 3. Czy w sytuacji, jeśli Wnioskodawca rozpozna w kosztach uzyskania przychodów Wydatki ponad Limit na podstawie

Interpretacja
28.12.2018 Podatki

w zakresie: Zastosowanie ograniczeń wynikających z art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w stosunku do obciążeń z tytułu opłaty produkcyjnej

Interpretacja
02.07.2018 Podatki

Refakturowanie przez spółkę powiązaną na wnioskodawcę wydatków za usługi marketingu i promocji.

Interpretacja
31.08.2012 Podatki

w zakresie określenia miejsca świadczenia usług związanych z przetwarzaniem danych oraz dostarczaniem informacji w okresie do 30 listopada 2008 r. oraz do 30 listopada 2009 r.

Interpretacja
12.02.2010 Podatki

1. Czy, biorąc pod uwagę charakter usług (opisanych w stanie faktycznym), miejscem świadczenia wykonywanych przez Spółkę usług, w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, jest miejsce gdzie siedzibę posiada nabywca tych usług?2. Czy, biorąc pod uwagę charakter usług (opisanych w stanie faktycznym), Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem

Interpretacja
12.01.2010 Podatki

określenie miejsca świadczenia usług o charakterze niematerialnym na rzecz usługobiorcy mającego swoją siedzibę poza terytorium kraju.

Interpretacja
05.10.2009 Podatki

Świadczenie usług w zakresie pozyskiwania i oddelegowania personelu, o ile są świadczone na rzecz podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium, innego niż Polska, kraju UE, nie podlegają opodatkowaniu w Polsce.

Interpretacja
01.07.2009 Podatki

w świetle przepisu art. 27 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT miejsce świadczenia przedmiotowych usług znajduje się poza Polską.

Interpretacja
27.05.2009 Podatki

miejsce opodatkowania usług o których mowa w art. 27 ust. 3 i 4 ustawy o VAT, świadczonych na rzecz firmy z siedzibą w Belgii

Interpretacja
24.03.2009 Podatki

Usługi świadczone przez Spółkę powinny być traktowane zarówno na gruncie art. 27 ust 4 pkt 3 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od 1 czerwca 2005 r. do 30 listopada 2008 r. jak i art. 27 ust 4 pkt 3a ustawy o VAT jako usługi przetwarzania danych i dostarczania informacji. Spółka na podstawie art. 87 ust. 5 ustawy o VAT jest uprawniona do wystąpienia o zwrot podatku VAT naliczonego przy zakupach

Interpretacja
27.11.2008 Podatki

Wnioskodawca wnosi o wyjaśnienie, czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym, w przypadku wyboru przez kontrahenta z Belgii opcji B polegającej na rezygnacji z transakcji przeniesienia pomiędzy stronami kontraktu świadectw EU i świadectw CER, połączonej z obowiązkiem zapłaty na rzecz Wnioskodawcy premii pieniężnej (Swap Premium), na Wnioskodawcy będzie ciążył, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku

Poprzednia Następna