Wydatki poniesione na remont dachu są uznane za remont i należy je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia na podstawie art. 15 ust. 4d. Wydatki poniesione na ocieplenie elewacji budynku s zostać uznane za ulepszenie środka trwałego, a w konsekwencji za wydatki zwiększające jego wartość początkową.
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na roboty budowlane oraz opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w dacie ich poniesienia, czy też należy rozliczyć je w czasie jako ulepszenie budynku wykończalni tkanin będącego środkiem trwałym u Wnioskodawcy? Czy wydatki poniesione na opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania
W zakresie ustalenia, czy: - za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca ma prawo uznać/uznawać dzień, w którym dana część zamienna (materiał) została/zostanie wykorzystana w celu ich wymiany, tzn. zostanie pobrana z magazynu Spółki na podstawie dokumentu wewnętrznego, - w odniesieniu do części zamiennych (materiałów
Ustalenie, czy dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych Spółka powinna zakwalifikować koszty poniesione na prace wykonywane w parkingu podziemnym oraz w części biurowej jako ulepszenie budynku (zwiększenie wartości początkowej budynku zgodnie z art. 16g ust. 13 Ustawy CIT), czy jako remont (wydatki niezwiększające wartości początkowej środka trwałego jakim jest budynek) lub też
Ustalenie, w jakim momencie Spółka powinna ująć koszty poniesione na prace wykonywane w parkingu podziemnym oraz w części biurowej dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Moment dokonywania odpisów amortyzacyjnych od zwiększonej wartości początkowej użytkowanych środków trwałych
Zastosowanie indywidualnej stawki amortyzacyjnej do zmodernizowanych środków trwałych
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z termomodernizacją budynku administracyjnego i sposobu jego realizacji.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego związanego z tą inwestycją.
Czy koszty związane z funkcjonowaniem Jednostki Realizującej Projekt zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Czy wydatki poniesione na usługę przygotowania wniosku, studium wykonalności oraz dokumentacji przetargowej Projektu zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach realizowanego Projektu pn. M.?
Czy koszty działań informujących i promujących zwiększają wartość początkową środków trwałych zmodernizowanych i rozbudowanych w ramach ww. Projektu?
Czy w związku z zakończeniem trzech pierwszych z siedmiu etapów inwestycji, Spółka może zwiększyć wartość środka trwałego o poniesione nakłady i rozliczać je w czasie poprzez odpisy amortyzacyjne, poczynając od miesiąca następnego po miesiącu zakończenia poszczególnych etapów inwestycji, czy musi czekać do momentu pełnego zakończenia wszystkich etapów inwestycji?
w zakresie kwalifikacji poniesionych kosztów jako wydatków na: - remont, nie zwiększający wartości istniejącego środka trwałego,- zakup środków trwałych, których amortyzacja nie będzie stanowiła kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy po zmodernizowaniu używanego środka trwałego, którego wartość początkowa po ulepszeniu wzrosła z 420,00 zł do 140.155,07 zł, tj. o 139.735,00 zł, Spółka prawidłowo zastosowała stawkę amortyzacyjną w wysokości 20% rocznie od nowej wartości początkowej, tj. 140.155,07 zł, w sytuacji gdy poprzednio dokonała jednorazowego odpisu amortyzacyjnego środka trwałego o pierwotnej wartości początkowej wynoszącej
możliwość jednorazowego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków związanych z remontem nawierzchni parkingu, placu manewrowego i dojazdowego
1. Czy wydatki na zakup osprzętu, nowych rur i przewodu kominowego można uznać za wydatek na remont budynku i zaliczyć w koszty z datą poniesienia? 2. Czy wydatek na zakup kotła gazowego można potraktować jako wydatek na odrębny środek trwały i zaliczyć do rodzaju 310 KŚT Kotły grzewcze wodne a zakup kolektora zaliczyć do rodzaju 669 KŚT Pozostałe urządzenia nieprzemysłowe? 3. Czy doprowadzenie gazu
Czy ponosząc wydatki związane z remontem poszczególnych lokali użytkowych i lokalu mieszkalnego, Spółka ma prawo zaliczyć przedmiotowe wydatki do kosztów uzyskania przychodu roku podatkowego 2010 r. oraz następnych lat podatkowych?
ustalenie, czy wydatki na modernizację środka trwałego służącego działalności strefowej polegającą na wymianę posadzki w hali kwalifikują się do objęcia pomocą jako koszty inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej
Czy zgodnie z artykułem 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma Pan prawo ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów poniesione koszty związane z remontem instalacji hydraulicznej, grzewczej, wymianą pieca, pracami tynkarskimi, malowaniem, wstawieniem szklanych drzwi, wymianą płytek ceramicznych, jako koszty uzyskania przychodów w dacie poniesienia?
Czy poniesione wydatki (na zakup materiałów usług) na wykonanie dodatkowej instalacji rozprowadzającej ciepło, można uznać za koszty uzyskania przychodów w dacie ich poniesienia w myśl art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. ?
w zakresie zakwalifikowania wydatków na wymianę nawierzchni placu manewrowego tj. poniesionych na: - rozebranie nawierzchni chodników z płyt betonowych, rozbiórka i wymiana koryt odsączających, wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem, uzupełnienie istniejącej podbudowy (warstwy podsypkowej), położenie kostki brukowej, wywóz gruzu wraz z opłatą za przyjęcie gruzu do kosztów uzyskania przychodów w
1. Czy Szkoła ma prawo odliczyć od poniesionych wydatków w ramach realizowanego projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, naliczony podatek VAT? 2. Przez jaki okres można odliczać podatek naliczony od podatku należnego VAT w przypadku robót inwestycyjnych w budynku?