Wymienione wydatki zwiększają wartość początkową środka trwałego jako ulepszenie i będą amortyzowane.
Dotyczy opodatkowania sprzedaży lokali po dokonanych ulepszeniach z przynależnym gruntem.
Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności wycofania z działalności gospodarczej Nieruchomości zabudowanej wraz z wyposażeniem i przekazania jej do majątku prywatnego oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego.
Nakłady ponoszone przez podatnika na dostosowanie cudzej nieruchomości lub środka trwałego do własnych potrzeb są klasyfikowane jako tzw. inwestycja w obcym środku trwałym. Rozliczenie podatkowe tego rodzaju wydatków może być dla podatników problematyczne, szczególnie w sytuacji wcześniejszego terminu rozwiązania umowy lub zwrotu poniesionych nakładów. W publikacji wskazujemy, w jaki sposób należy
1. Czy wymianę trzonu komina potraktować jako ulepszenie, czy remont komina - dotychczasowego środka trwałego. 2. Czy o koszt odtworzenia nawierzchni asfaltowej wraz z oznakowaniem zwiększyć koszt wytworzenia środka trwałego, czyli sieci cieplnej preizolowanej, czy potraktować jako bieżący koszt działalności firmy.
W zakresie ustalenia, czy czynności polegające na tworzeniu oprogramowania i ulepszeń spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej oraz czy uprawniają do odliczenia kosztów kwalifikowanych, w tym w sytuacji, gdy wynagrodzenie Wnioskodawcy obejmuje także wynagrodzenie za wykonywanie prac B+R ustalane w oparciu o metodę odkosztową (koszt powiększony o narzut).
Ustalenie czy dochód przeznaczony na wydatki niezwiązane z działalnością statutową (odpisy amortyzacyjne z tytułu zużycia środków trwałych – lokali mieszkalnych wykorzystanych do prowadzonej działalności gospodarczej) będzie opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych. Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: - odpisów amortyzacyjnych z tytułu zużycia zmodernizowanych środków trwałych
Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca ma prawo uznać/uznawać dzień, w którym dana część zamienna (materiał) została/zostanie wykorzystana w celu ich wymiany, tzn. zostanie pobrana z magazynu Spółki na podstawie dokumentu wewnętrznego, - W odniesieniu do części zamiennych (materiałów) wykorzystanych przez
Ustalenie czy: - wydatki poniesione w celu dostosowania powierzchni biurowych dla potrzeb Najemcy nie stanowią wydatków na ulepszenie środka trwałego (budynku) zwiększających jego wartość początkową, o których mowa w art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ani nie stanowią wydatków na składniki majątkowe, które stanowią środki trwałe, a w konsekwencji czy stanowią tzw. koszty
opodatkowanie podatkiem VAT czynności wniesienia przez Gminę aportem do Spółki opisanej we wniosku Inwestycji, prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT od wydatków ponoszonych na realizację projektu pn. „…”, brak opodatkowania dotacji uzyskanej na realizację ww. projektu.
1) W jaki sposób Wynajmujący powinien rozpoznać (i) Wynagrodzenie za Fit-Out Najemcy wypłacane przez Najemcę na rzecz Wynajmującego oraz (ii) Wynagrodzenie Wykonawcy Fit-Out wypłacane przez Wynajmującego na rzecz Wykonawcy Fit-Out? 2) W jaki sposób Wynajmujący powinien rozpoznać (i) Wynagrodzenie za Shell&Core Upgrade Najemcy wypłacane przez Najemcę na rzecz Wynajmującego oraz (ii) Wynagrodzenie
Zwolnienie od podatku sprzedaży Lokali w Kamienicy I i Kamienicy II oraz Budynku Fabrycznym, jak również sprzedaży Lokali powstałych w wyniku adaptacji poddaszy w budynkach Kamienica I oraz Kamienica II po przeprowadzeniu prac budowlanych oraz ustanowieniu ich samodzielności, a także opodatkowanie sprzedaży wyodrębnionych lokali w nowo wybudowanych budynkach oraz sprzedaży udziałów w garażu podziemnym
czy możliwe jest wyodrębnienie w ramach jednej inwestycji wydatków na remont i modernizację oraz czy opisana w stanie faktycznym przeprowadzona część prac inwestycyjnych może stanowić ulepszenie w myśl art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz opisane w myśl art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i tym samym, czy opisane w stanie faktycznym wydatki poniesione
Ustalenie, czy dla potrzeb rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych Spółka powinna zakwalifikować koszty poniesione na prace wykonywane w parkingu podziemnym oraz w części biurowej jako ulepszenie budynku (zwiększenie wartości początkowej budynku zgodnie z art. 16g ust. 13 Ustawy CIT), czy jako remont (wydatki niezwiększające wartości początkowej środka trwałego jakim jest budynek) lub też
Zwolnienie od podatku czynności wycofania budynków oraz lokali użytkowych i mieszkalnych do majątku osobistego wspólników Spółki oraz konieczności dokonania korekty podatku naliczonego w stosunku do wydatków poniesionych na ich zakup i modernizację.
Czy wydatki z kategorii B, poniesione w związku z rozbudową 3 łazienek, zmianą aranżacji 2 łazienek dla niepełnosprawnych oraz nabyciem nowej zabudowy meblowej do pokojów o wyższym standardzie, należy uznać za wydatki o charakterze modernizacyjnym, prowadzące do ulepszenia środka trwałego, a zatem podwyższające jego wartość początkową?
Czy prace remontowo-budowlane związane z wymianą stolarki okiennej stanowią ulepszenie środka trwałego, zwiększające jego wartość początkową?
Zwolnienie od podatku sprzedaży działki nr 740/18 zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności wycofania nieruchomości zabudowanej budynkiem handlowo-usługowym z działalności gospodarczej Wnioskodawcy i przekazanie jej do majątku prywatnego Wnioskodawcy; korekty podatku naliczonego w związku z wytworzeniem przedmiotowego budynku; korekty podatku naliczonego od zakupów związanych z nakładami na modernizację i ulepszenie ww.
Moment dokonywania odpisów amortyzacyjnych od zwiększonej wartości początkowej użytkowanych środków trwałych
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Ustawy podatkowe wskazują (art. 22g ust. 17 updof oraz art. 16g ust. 13 updop), że jeżeli środek trwały uległ ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, to wartość początkową tych środków należy powiększyć o sumę wydatków na ich ulepszenie. Od 1 stycznia 2018 r. kwota graniczna ulepszenia wynosi 10 000 zł. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przypadku ulepszeń