Status mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy dla celów art. 11q ust. 3a pkt 1 ustawy o CIT ustala się wyłącznie na podstawie danych podatnika sporządzającego dokumentację cen transferowych, bez uwzględnienia danych podmiotów powiązanych. Jednocześnie, status powinien być określany na podstawie wyników z ostatniego roku podatkowego, wbrew stanowisku o wyłącznym odniesieniu do roku obowiązku
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Nie jest możliwe stosowanie metody kasowej VAT z datą wsteczną w przypadku niezłożenia w terminie zawiadomienia do urzędu skarbowego, który jest warunkiem sine qua non dla jej wdrożenia.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., a w konsekwencji Wnioskodawcy przysługuje prawo do skorzystania z odliczenia w ramach tzw. ulgi
Czy status mikro/małego przedsiębiorcy na potrzeby zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 w zw. z art. 11q ust. 3b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy ustalić jedynie w oparciu o dane Oddziału, tj. bez uwzględniania danych Centrali.
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy dla określenia maksymalnej puli pomocy publicznej przysługującej w związku z Decyzją, właściwy pozostaje status beneficjenta określony na moment przyznania pomocy publicznej (tj. wydania Decyzji), a w konsekwencji przy kalkulacji dostępnej puli zwolnienia z podatku dochodowego, prawidłowym jest stosowanie wskaźnika maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej dla średniego przedsiębiorcy
1. Czy działalność Wnioskodawcy polegająca na projektowaniu i produkcji maszyn podejmowana w sposób przedstawiony w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 ustawy CIT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 października 2018 r., która uprawnia do zastosowania ulgi? 2. Czy koszty ponoszone przez Wnioskodawcę w związku z projektowaniem
Wydatki z tytułu zatrudnienia spadkobierców, w tym zarządcy sukcesyjnego.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Warunki skorzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 11q ust. 3a pkt 1 updop.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
CIT - doty. zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego (PSI).
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Czy lokalna dokumentacja cen transferowych, do której sporządzenia zobowiązana jest lub będzie Spółka posiadająca status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, za rok podatkowy 2021 r. oraz lata następne, obejmująca transakcję kontrolowaną (lub transakcje kontrolowane) zawartą ze Wspólnikiem może nie zawierać analizy porównawczej
Czy lokalna dokumentacja cen transferowych, do której sporządzenia zobowiązana jest lub będzie Spółka posiadająca status mikroprzedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, za rok podatkowy 2021 r. oraz lata następne, obejmująca transakcję kontrolowaną (lub transakcje kontrolowane) zawartą ze Wspólnikiem może nie zawierać analizy porównawczej