Podatnik zwraca się z zapytaniem czy otrzymane nieodpłatnie (od producentów i dostawców) materiały reklamowe np. katalogi, ulotki itp. oraz próbki towarów, które przekazywane są również nieodpłatnie potencjalnym odbiorcom, stanowią przychód podatkowy w świetle art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?
Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?
Pytanie Podatnika dotyczy możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu zakupu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek, które zostają przekazywane na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą przez wnioskodawcę swoim klientom.
Strona jest dealerem samochodowym dokonującym sprzedaży samochodów na terenie kraju. Dla wsparcia sprzedaży przekazuje klientom różnego rodzaju drukowane materiały reklamowe i informacyjne (katalogi handlowe, informacje o parametrach technicznych pojazdów, wizytówki). Dodatkowo w ramach promocji przekazywane są prezenty o małej wartości, np. breloki, długopisy, nalepki. Materiały te są przygotowywane
Czy przekazanie ulotek informacyjnych, jako związane z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, a także przekazanie artykułów spożywczych na cele reprezentacji i reklamy w celu ich zużycia na terenie zakładu pracy przez klientów i kontrhentów Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?