Czy otrzymane od kontrahenta nieodpłatnie przez Wnioskodawcę próbki towarów, przed przed dokonaniem właściwej transakcji kupna-sprzedaży, w przypadku gdy próbka towaru nie ma charakteru konsumpcyjnego, nie stanowi pełnowartościowego produktu lecz jest próbką, która nie może być przedmiotem sprzedaży a jej celem jest jedynie sprawdzenie przez potencjalnego klienta cech i właściwości produktu - stanowi
Czy nieodpłatne otrzymanie testerów i próbek towarów, a następnie nieodpłatne przekazanie ich kontrahentom Spółki w celach reklamowych podlega opodatkowaniu na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851 ze zmianami)?
Kiedy powstanie obowiązek podatkowy w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, związany z późniejszą sprzedażą testowanej partii wyrobów?
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszt nabycia nasion, które zostały nabyte w celach handlowych, ale są przekazywane nieodpłatnie?
1. Czy nieodpłatne otrzymanie nasion, które następnie są wydawane nieodpłatnie we wskazany sposób i które zgodnie z przepisami prawa nie mogą być przedmiotem handlu, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Zależnie od odpowiedzi na pytanie 1, czy
Wydatki polegające na przekazaniu próbek towarów, testerów i materiałów reklamowych stanowią koszt podatkowy jako koszty pośrednie zgodnie z art. 15 ust 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Działania polegające na przekazaniu pojedynczych egzemplarzy pełnowartościowych towarów do redakcji gazet i czasopism oraz innych mediów kierowane są do wyselekcjonowanego grona odbiorców. Należy stwierdzić
1) Czy w świetle przepisów art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym po 1 czerwca 2005 r., nieodpłatne przekazanie przez Spółkę towarów, należących do jej przedsiębiorstwa, na cele związane z tym przedsiębiorstwem polegające na realizacji strategii marketingowej Spółki podlega opodatkowaniu VAT, a w konsekwencji czy w przypadku nieodpłatnego przekazania tego typu towarów w związku z prowadzoną
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Opodatkowania nieodpłatnego przekazania kontrahentom towarów handlowych w celu wykonania stałych ekspozycji przedstawiających aktualną ofertę handlową.
Czy nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów reklamowych oraz gadżetów reklamowych przez Spółkę, które następnie są wydawane nieodpłatnie klientom i potencjalnym klientom Spółki, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy nieodpłatne otrzymanie próbek towarów, katalogów reklamowych oraz gadżetów reklamowych przez Spółkę, które następnie są wydawane nieodpłatnie klientom i potencjalnym klientom Spółki, powoduje powstanie po stronie Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wartość otrzymanych nieodpłatnie od różnych firm próbek materiałów medycznych i próbek sprzętu medycznego, w ramach działalności reklamowej tych firm, stanowi dla szpitala klinicznego przychód opodatkowany i tym samym stanowi podstawę powstania obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych?
a) Czy firmie przysługuje odliczenie podatku naliczonego VAT od zakupu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych? b) Czy za próbkę towaru można uznać pojedynczy produkt będący w ofercie handlowej Spółki np. rolkę folii aluminiowej lub opakowanie torebek śniadaniowych?
Czy po nowelizacji ustawy o VAT obowiązującej od 1 czerwca 2005r. Spółka ma obowiązek opodatkowania VAT przekazywanych swoim kontrahentom, upominków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, jeśli ich jednostkowa cena nabycia przekracza 5 złotych i nie jest prowadzona ewidencja osób, którym upominki są wydawane?Jeśli Spółka nie ma takiego obowiązku, to czy w związku z tym przysługuje jej prawo do
Strona jest dealerem samochodowym dokonującym sprzedaży samochodów na terenie kraju. Dla wsparcia sprzedaży przekazuje klientom różnego rodzaju drukowane materiały reklamowe i informacyjne (katalogi handlowe, informacje o parametrach technicznych pojazdów, wizytówki). Dodatkowo w ramach promocji przekazywane są prezenty o małej wartości, np. breloki, długopisy, nalepki. Materiały te są przygotowywane