Momentem poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną jest faktyczna zapłata, określona według metody kasowej, z wyjątkiem zaliczek, które uznaje się za poniesione w momencie, gdy staną się należne dostawcy.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Momentem poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP jest moment faktycznej zapłaty zgodnie z zasadą kasową. Płatności częściowe są uznane za poniesione z chwilą ich faktycznej realizacji, zaś zaliczki w momencie uiszczenia pełnej należności.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Szef KAS potwierdził, że maksymalna intensywność pomocy przysługująca przedsiębiorcy na podstawie jego statusu powinna być ustalana na dzień wydania decyzji o wsparciu. Nawet jeżeli po wydaniu decyzji przedsiębiorca zmieni swój status, to przyznana mu maksymalna intensywność pomocy powinna być niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji. Tym samym Szef KAS za nieprawidłowe uznał stanowisko Dyrektora
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Kwoty zaliczek, o których mowa w opisie stanu faktycznego, uregulowane przez Spółkę po złożeniu przez Spółkę Wniosku, lecz przed wydaniem Decyzji lub w dniu wydania tej Decyzji stanowić będą wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, jeśli zapłata pozostałej części kwoty nastąpi po wydaniu Decyzji.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
1. Czy w oparciu o przepis art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, Spółka powinna rozliczać dochód (lub stratę) uzyskany z realizowanej Nowej Inwestycji jako zwolniony z opodatkowania w związku z posiadaną Decyzją, począwszy od miesiąca, w którym uzyskano pierwszy przychód z realizowanej Nowej Inwestycji rozumiany jako pierwszy przychód, który zostanie osiągnięty ze sprzedaży produktów testowych wytworzonych
1. Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 Rozporządzenia WNI, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP, będzie (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów? 2. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, spełniające warunki określone
Czy mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego (winno być zdarzenia przyszłego), Spółka ma prawo do skorzystania ze wsparcia w formie zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT w zw. z § 9 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 28 sierpnia 2018 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji
Czy momentem poniesienia wydatków dla celów stosowania § 10 Rozporządzenia, tj. określenia wskazanego w § 10 ust. 4 pkt 1 Rozporządzenia dnia poniesienia kosztów kwalifikowanych, wskazanych w § 8 Rozporządzenia, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o PDOP, będzie (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów? Czy
Czy Spółce przysługuje uprawnienie do rozpoczęcia zwalniania z opodatkowania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji o wsparciu na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT od momentu osiągnięcia pierwszego dochodu wygenerowanego z wykorzystaniem nabytej oraz oddanej do użytkowania w ramach Inwestycji linii wstępnej obróbki surowca, tj. od czerwca 2021 r.? Czy w celu
momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 8 Rozporządzenia WNI, kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawa o PDOP, będzie (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów, - wydatki ponoszone przez Spółkę w ramach płatności częściowych, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu
W zakresie ustalenia, czy Spółce przysługuje uprawnie do rozpoczęcia zwalniania dochodu uzyskanego z prowadzonej przez nią działalności określonej w Decyzji na mocy art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy CIT, od momentu osiągnięcia pierwszego dochodu ze zmodernizowanej przez nią linii do produkcji papieru, tj. od sierpnia 2020 r.
W zakresie w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT począwszy od miesiąca, w którym poniesie pierwsze koszty kwalifikowane w ramach Modernizacji po wydaniu decyzji o wsparciu.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
Brak wpływu na zakres Zwolnienia Podatkowego wynikającego z Decyzji o wsparciu, działań realizowanych poza Zakładem takich jak procesy dodatkowego konfekcjonowania, dodatkowego mrożenia, transportu i magazynowania, w tym konsolidacji transportu i magazynowania, finalnych produktów spożywczych wytworzonych w całości w Zakładzie, jak również realizowane poza Zakładem funkcje sprzedażowe dotyczące tych