Osoba fizyczna, która przebywała i pracowała za granicą zgodnie z przepisami określonymi w art. 21 ustawy o PIT, jest uprawniona do skorzystania z ulgi na powrót, pod warunkiem nieposiadania miejsca zamieszkania w Polsce w wymaganym okresie i spełnienia pozostałych przesłanek formalnych, w tym przeniesienia ośrodka interesów życiowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zwolnienie podatkowe, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT, przysługuje wyłącznie podatnikom, którzy przenieśli miejsce zamieszkania do RP po 31 grudnia 2021 r. Przeniesienie przed tą datą wyklucza prawo do ulgi na powrót.
Osoba fizyczna, która przeniosła miejsce zamieszkania do Rzeczypospolitej Polskiej przed 1 stycznia 2022 r., nie jest uprawniona do skorzystania z ulgi na powrót zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ulga na powrót, przewidziana w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie ma zastosowania do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania do Polski przed dniem 1 stycznia 2022 r.
Wnioskodawca nie spełnia wymogu posiadania certyfikatu rezydencji, co stanowi przeszkodę w zastosowaniu ulgi na powrót zgodnie z art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Podatnik, który w trzech latach poprzedzających rok ponownego przeniesienia miejsca zamieszkania do Polski posiadał centrum interesów życiowych w kraju, nie spełnia warunków zwolnienia od podatku dochodowego określonych w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o PIT.
Osoba fizyczna uzyskuje nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce od momentu posiadania centrum interesów życiowych w Polsce. W przypadku, gdy przed 1 marca 2021 r. centrum interesów znajdowało się za granicą, nie można uznać polskiej rezydencji podatkowej przed tym terminem.
Zakres obowiązku podatkowego w rozumieniu art. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki płatnika w związku planem zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia cudzoziemców.
Ustalenie rezydencji podatkowej i opodatkowania dochodów uzyskanych z pracy wykonywanej na terytorium Polski na rzecz ukraińskiego pracodawcy.
Uzyskanie dochodów z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych oraz dochodów z udziału w funduszach kapitałowych opodatkowanych w Szwecji podlega wyłączeniu z opodatkowania ich w Polsce i dochody te nie są uwzględniane w podstawie wymiaru daniny solidarnościowej.
Ustalenie obowiązku podatkowego w Polsce obywatela Ukrainy, który przybył do Polski w związku z wybuchem wojny w Ukrainie i którego pobyt w Polsce w 2022 r. przekroczy 183 dni.