Za datę powstania przychodu z tytułu sprzedaży voucherów podarunkowych na masaże, zarejestrowanych na kasie fiskalnej, uważa się dzień pobrania wpłaty, co należy stosować konsekwentnie przez cały rok podatkowy.
Bony promocyjne nie stanowią przychodu podatkowego, ponieważ nie przynoszą realnej korzyści ekonomicznej. Natomiast bony towarowe i świadczenia pieniężne stanowią przychód z innych źródeł i mogą być zwolnione z opodatkowania jedynie w zakresie nieprzekraczającym 200 zł. Z tytułu przyznania tych świadczeń powstają obowiązki informacyjne, nie powstają jednak obowiązki płatnicze.
E-karty podarunkowe kwalifikują się jako bony różnego przeznaczenia w rozumieniu art. 2 pkt 44 ustawy o VAT; obowiązek podatkowy powstaje w momencie realizacji bonu. Miejsce opodatkowania transakcji B2C z użyciem bonów ustala się w kontekście dostawy towarów, a nie świadczenia usług.
W przypadku przekształcenia spółki cywilnej w spółkę z o.o., przychód podatkowy z realizacji lub przeterminowania bonów sprzedanych przed przekształceniem, powstaje w spółce z o.o. Zastosowanie ma sukcesja uniwersalna praw i obowiązków przekształcanej spółki cywilnej na nowe podmioty zgodnie z art. 93a § 1 pkt 2 Ordynacji podatkowej.
Zmiana polityki rachunkowości spółki cywilnej emitującej bony nie wpływa na moment powstania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż ten uznaje się dopiero w chwili przeterminowania bonu lub ostatniego dnia okresu rozliczeniowego co do prowizji.
Sprzedaż bonów różnego przeznaczenia (MPV) nie stanowi dostawy podlegającej opodatkowaniu w momencie transferu bonu; wynagrodzeniem podlegającym opodatkowaniu jest zysk z usług dystrybucji. W przypadku bonów jednego przeznaczenia (SPV) obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ich transferu.
Planowana zmiana polityki rachunkowości spółki cywilnej, polegająca na wcześniejszym przeksięgowaniu wartości bonów, nie wpływa na moment powstania przychodu z perspektywy podatkowej; przychód z bonów powstaje w momencie ich realizacji lub upływu terminu ważności (art. 14 ust. 3 pkt 1 ustawy o PIT).
Sprzedaż kart SIM i eSIM bez doładowania stanowi usługę telekomunikacyjną podlegającą opodatkowaniu VAT, z miejscem świadczenia ustalonym na podstawie kodu MCC. Sprzedaż kart z doładowaniami uznaje się za bony jednego przeznaczenia, więc ich transfer podlega VAT w momencie emisji, a miejsce świadczenia determinuje kod MCC.
Sprzedaż pustych kart SIM i eSIM stanowi świadczenie usług telekomunikacyjnych, a miejsce ich świadczenia determinuje kod MCC wskazujący kraj odbiorcy. Sprzedaż kart doładowanych i doładowań to transfer bonów jednego przeznaczenia, co podlega VAT w miejscu ustalonym na podstawie kodu MCC, jeżeli dotyczy on Polski.
Wpłata dokonana na Konto klienta w systemie przedpłatowym jako płatność za energię elektryczną stanowi wpłatę na poczet kompleksowej dostawy energii i kreuje obowiązek podatkowy z chwilą jej otrzymania, uznając ją za transfer bonu jednego przeznaczenia według art. 8a ustawy o VAT. Moment wystawienia faktury wiąże się tylko z dostawami świątecznymi.
Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z zasileniem wirtualnej portmonetki.
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Ustalenie miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM i eSIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM i eSIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM i eSIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora
Opodatkowanie odsprzedaży bonu różnego przeznaczenia, który ma postać alfanumerycznego ciągu znaków.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT otrzymania środków pieniężnych na pokrycie kosztów nagród rzeczowych. Moment powstania obowiązku podatkowego w związku z wydaniem nagród rzeczowych. Ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej wydania nagród rzeczowych.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży rzeczy lub wykonania usługi opłaconych za pomocą Tokenu, będącego bonem różnego przeznaczenia (MPV) przychód podatkowy w CIT powstaje w momencie przedstawienia Tokenu do umorzenia (spalenia), a nie wcześniejszej zapłaty za wyemitowany Token.
Uznania opisanych świadczeń za usługi telekomunikacyjne, ustalenia miejsca świadczenia i opodatkowania dokonywanych świadczeń związanych z kartami eSIM oraz wykazywania w deklaracji podatkowej.
Korekta rozliczeń podatkowych w podatku VAT dotycząca sprzedaży bonów różnego przeznaczenia (Tokenów) powinna zostać dokonana poprzez dokonanie korekty pierwotnego pliku JPK_VAT z deklaracją, w której wykazano fakturę dokumentującą ww. sprzedaż.
Ustalenia miejsca świadczenia i opodatkowania usług polegających na sprzedaży samych kart SIM tj. bez doładowania, sprzedaży samych kart SIM już doładowanych pakietem danych, Sprzedaży samych doładowań do kart SIM zawierających pakiety danych umożliwiających korzystanie z internetu i / lub jednostki taryfowe do wykorzystania na usługi telekomunikacyjne świadczone przez Operatora (tj. rozmowy / SMSy
Spółka jest zobowiązana do rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu sprzedaży Bonów na rzecz Klientów w momencie uregulowania należności i do uznania za koszty uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia wydatków udokumentowanych notami księgowymi związanych z wykonanymi przez Partnerów świadczeniami, za które zapłata została dokonana z wykorzystaniem Bonów
Czy przepis art. 4a pkt 10 updop należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiadał w latach podatkowych 2018-2021 oraz posiada w 2022 r. i będzie posiadał w kolejnych latach podatkowych status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank każdorazowo w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy należało pominąć/należy
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla stosowania bonów jednego przeznaczenia.