Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w przepisach prawa pracy dotyczące m.in. mobbingu i dyskryminacji, monitoringu pracowników czy ochrony danych osobowych powodują konieczność weryfikacji aktualności regulaminu pracy. Niektóre zawarte w regulaminie pracy zapisy mogą być bowiem niezgodne z nowymi przepisami. Natomiast postanowienia regulaminu pracy mniej korzystne niż przepisy prawa pracy nie obowiązują
7 września 2019 r. wejdzie w życie nowelizacja Kodeksu pracy. Wprowadzone tą nowelizacją zmiany dotyczą zasad wydawania świadectwa pracy, norm antydyskryminacyjnych, sytuacji pracownika dotkniętego mobbingiem oraz uprawnień związanych z rodzicielstwem. Pracodawcy powinni zapoznać się przede wszystkim z nowymi procedurami związanymi z obowiązkiem wydania pracownikowi świadectwa pracy. Jest to bowiem
Od 7 września 2019 r. zostanie wydłużony z 7 do 14 dni termin w jakim pracownik będzie mógł, wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie świadectwa pracy. Natomiast w razie nieotrzymania świadectwa pracy pracownicy zyskają uprawnienie do wystąpienia do sądu pracy z roszczeniem o wydanie orzeczenia zastępującego świadectwo pracy. To najważniejsze zmiany, jakie zostaną wprowadzone do Kodeksu pracy
Ostatnio mieliśmy kontrolę z Państwowej Inspekcji Pracy i inspektor znalazł błąd w świadectwie pracy jednego z pracowników. Osoba wypisująca świadectwo wpisała błędny okres zatrudnienia. Ten błąd od razu został przez nas skorygowany i wystawiliśmy pracownikowi nowe świadectwo pracy. Czy w takiej sytuacji możemy dostać mandat od inspektora za ten błąd?