Odsetki z lokat bankowych nie kwalifikują się jako "przychody z wierzytelności, odsetek lub pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek" w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, nie wpływając na 50% limit przychodów pasywnych, co umożliwia stosowanie ryczałtu od dochodów spółek.
Przychody z tytułu opłat abonamentowych za korzystanie z platformy cyfrowej, nie wynikające z udostępnienia czy przeniesienia praw autorskich, nie podlegają ograniczeniom wynikającym z art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy o CIT w zakresie estońskiego CIT.
Nie spełniono warunków zwolnienia z podatku od spadków i darowizn określonych w art. 4a ust. 1 ustawy, gdy darowizna pieniężna przekazana została bezpośrednio na rachunek bankowy sprzedawcy nieruchomości zamiast na rachunek obdarowanego.
Pracownik zatrudniony na umowę o pracę na pełen etat, przebywający w trakcie roku podatkowego na zwolnieniu lekarskim, urlopie rodzicielskim a następnie na urlopie wychowawczym jest wliczany do stanu zatrudnienia na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o CIT.
W zakresie ustalenia: 1. czy świadczenia (…) Wspólnika świadczone na rzecz Spółki, będą stanowiły dla Spółki ukryty zysk w rozumieniu art. 28m ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT, a w konsekwencji będą podlegały opodatkowaniu Ryczałtem od dochodów spółek po stronie Spółki na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, 2. czy usługi informatyczne świadczone na rzecz Spółki przez syna Wspólnika będą stanowiły
Czy objęcie należności umową faktoringu mieszanego spowoduje u Wnioskodawcy osiągnięcie przychodu ze zbycia wierzytelności, o którym mowa art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy o CIT, uniemożliwiając w rezultacie – w razie przekroczenia proporcji określonej w tym przepisie – stosowanie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, czyli tzw. estońskiego CIT, o którym mowa w rozdziale 6b ustawy o CIT
Wnioskodawca będzie spełniał warunek określony w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, bowiem z opisu sprawy wynika, że Spółka nie osiąga żadnych przychodów z tytułów wymienionych w tym przepisie
w zakresie: - stosowania przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z 14 września 2004 r. w sprawie () specjalnej strefy ekonomicznej dla zdefiniowania pojęcia nowej inwestycji oraz określenia maksymalnej intensywności pomocy regionalnej w związku z planowana rozbudową istniejącego zakładu produkcyjnego; - korzystania ze zwolnienia o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, na podstawie Zezwolenia I
Czy wobec poniesienia przez Spółkę komandytową wydatków inwestycyjnych przewyższających minimalną kwotę określoną w Zezwoleniu, cała kwota tych wydatków może stanowić koszty kwalifikowane inwestycji, w oparciu o które kalkulowana jest wysokość dostępnej dla Wnioskodawcy pomocy publicznej, tj. czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały poniesione przez Spółkę komandytową
Czy w przedstawionym powyżej stanie rzeczy Spółka będzie uprawniona, do skorzystania z ulgi na nabycie nowych technologii na podstawie art. 18b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych poprzez korektę zeznania za rok 2011, tj. rok wprowadzenia do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych?