Otrzymanie przez spółkę nieodpłatnej licencji niewyłącznej od użytkowników platformy stanowi przychód z tytułu nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Przychód ten wynika z korzyści ekonomicznych uzyskanych przez spółkę bez świadczenia wzajemnego przez użytkowników.
Zakres należności wypłacanych przez podmiot za sublicencję oprogramowania dla wewnętrznego użytku nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła w świetle art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, przez co na podmiocie nie ciąży obowiązek płatnika.
Opłaty subskrypcyjne za dostęp do oprogramowania w modelu SaaS, dotyczące sublicencji użytkownika końcowego, nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 Ustawy o CIT, a zatem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła.
Opłaty ponoszone za użytkowanie oprogramowania na podstawie sublicencji użytkownika końcowego nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 Ustawy o CIT, jako że nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu powyższego przepisu oraz Modelu Konwencji OECD.
Nabycie oprogramowania end user i usług SaaS dla własnego użytku lub przez inne podmioty z grupy nie powoduje powstania obowiązku dokonania poboru podatku u źródła, gdyż nie nabywa się przy tym autorskich praw majątkowych, ani prawa użytkowania w zakresie, jaki wymagałby jego zryczałtowanego opodatkowania.
Czy przychody z tytułu sprzedaży oprogramowania stanowią przychody z praw autorskich, w tym z tytułu zbycia tych praw, o których mowa w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy CIT? Czy Spółka, z uwagi na spełnienie wszystkich warunków z przepisu art. 28j ust. 1 i 2 ustawy CIT oraz brak spełnienia negatywnych przesłanek wynikających z przepisu art. 28k ustawy CIT, będzie miała prawo do korzystania
Ustalenie, czy na Spółce ciąży obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu płatności za świadczenia określone w: • Grupie 1: licencja użytkownika końcowego (end-user license), • Grupie 2: usługi Software-as-a-Service, • Grupie 3: usługi doradcze, • Grupie 4: usługi hostingu.
Dot. obowiązku Wnioskodawcy jako płatnika podatku u źródła z tytułu korzystania z oprogramowania komputerowego, dostępu do wersji elektronicznych baz danych, licencji do wyświetlania filmów produktowych; pobierania certyfikatów rezydencji oraz sporządzania deklaracji CIT-10 oraz informacji IFT-2/IFT-2R.
w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej, nawet jeżeli Wnioskodawca nie będzie w posiadaniu certyfikatu rezydencji
Czy Usługi informatyczne i Licencje end-user nabywane od Nierezydenta, nie mieszczą się w katalogu wskazanym w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT, a w związku z tym Wnioskodawca nie jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku u źródła przy wypłacie na rzecz Nierezydenta wynagrodzenia z tytułu wspomnianych usług i licencji?
Opodatkowanie u źródła przychodów z tytułu świadczenia Usług IT oraz z tytułu udzielenia licencji end-user na użytkowanie oprogramowania komputerowego.
ustalenie, czy Wnioskodawca ma obowiązek pobrać podatek u źródła w związku z dokonywaniem płatności na rzecz nierezydentów (osób prawnych) z tytułu nabycia licencji końcowego użytkownika na korzystanie z programu komputerowego w celu prowadzenia działalności gospodarczej
Czy należności płacone przez Spółkę na rzecz spółek zagranicznych wymienionych w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym z tytułu umów dystrybucyjnych nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, a w konsekwencji, czy na spółce nie ciąży obowiązek poboru podatku u źródła od ww. należności, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 26 ustawy
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych odpracowania zobowiązań czynszowych i eksploatacyjnych.
opodatkowanie, zastosowanie preferencyjnej stawki 0% dla importu samolotu oraz usług najmu lub leasingu operacyjnego świadczonej przez Spółkę.