Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszt nabycia nasion, które zostały nabyte w celach handlowych, ale są przekazywane nieodpłatnie?
Czy w stanie faktycznym nr 6 przy nieodpłatnym przekazywaniu pracownikowi nabytych wcześniej towarów na cele osobiste pracownika Spółki, innych niż towary co do których istnieje wynikający z przepisów bhp obowiązek ich dostarczenia pracownikowi przez pracodawcę, Spółka może zaliczyć poniesione wydatki netto do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 15 ust. 4d ustawy
Czy w stanie faktycznym nr 4 przy założeniu, że przekazanie nieodpłatne innych materiałów reklamowych (nie będących drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi w rozumieniu art. 7 ust. 3 ustawy) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podatek należny naliczony przez Spółkę na podstawie art. 7 ust. 2 będzie kosztem uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów w ramach akcji promocyjnych, nagród w konkursach i loteriach
Czy wydatki poniesione przez Bank na zakup pomocy naukowych, książek i sprzętu sportowego oznaczonych logiem akcji i informacją, że zostały zakupione ze środków uzyskanych w ramach akcji dla placówek kulturalno-oświatowych są kosztem uzyskania dla Banku?
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania nagród i prezentów w ramach organizowanych loterii promocyjnych, konkursach, programach lojalnościowych i sprzedaży premiowej dla partnerów oraz nagród i prezentów przekazywanych klientów w ramach promocji i reklamy
W zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących wytworzenia produktów oraz nabycia towarów i gadżetów przekazywanych nieodpłatnie kontrahentom.
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku z uroczystymi obchodami jubileuszu 110 - lecia istnienia Banku podczas Zebrań Grup Członkowskich organizowanych w 2009 roku, w tym w szczególności koszty kateringu, zakupu drobnych upominków, nagród w konkursie oraz zamówienie odpowiedniej ilości monografii na temat Banku , wręczanej następnie uczestnikom Zebrań, będą kosztami uzyskania przychodu
1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych? 2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów
1. Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztami uzyskania przychodów są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z nabywaniem następnie przekazywanych towarów reklamowych? 2. Czy dla zaliczenia ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów (a zatem traktowania - ich jako wydatki reklamowe) istotna jest wartość jednostkowa przekazywanych towarów
Nieodpłatne przeniesienie prawa własności przedmiotowego lokalu, stanowiące nieodpłatną dostawę towaru, na mocy art. 7 ust. 2 ww. ustawy nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, ze względu na brak odpłatności przedmiotowej transakcji - nie powstanie obrót, brak jest podstawy opodatkowania, a w konsekwencji brak podatku należnego.
Czy wydatki na gadżety reklamowe przekazywane kontrahentom oraz potencjalnym klientom opatrzone logo firmy lub produktu do kwoty 100 zł brutto mogą stanowić koszt podatkowy Spółki z uwagi na to, iż są to wydatki na reklamę, a nie reprezentację?
opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania upominków reklamowych
Czy w świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego oraz brzmienia interpretacji wydanej Spółce przez Naczelnika Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, należy przyjąć, że dla potrzeb rozliczeń podatku dochodowego od osób prawnych można uznać za koszty uzyskania przychodów wydatki na zakup upominków zawierających logo Spółki, których przekazywanie ma na celu promocję marki oraz
Czy nieodpłatne przekazywanie zwycięzcom nagród w konkursach i loteriach oraz dołączanie darmowych płyt CDR lub DVD do wydawanych przez Spółkę czasopism podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług? Czy Spółka ma prawo do odliczania podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur zakupu nagród oraz płyt CDR i DVD, które następnie są
Czy wydatki poniesione na nabycie gadżetów firmowych w postaci długopisów, piór, smyczy, kalendarzy, czapek, portfeli, latarek itp., opatrzonych logo Spółki przeznaczonych do nieodpłatnego rozprowadzenia na spotkaniach wśród kontrahentów i kooperantów stanowią koszt uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą?
Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów: - są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:
Czy na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych kosztami uzyskania przychodów: - są ponoszone przez Spółkę wydatki związane z:
Czy całość kosztów zorganizowanych spotkań szkoleniowo-reklamowych tj. wynajem sali ze sprzętem, zaproszenia, materiały biurowe (notesy, długopisy, metrówki), noclegi, wyżywienie, parkingi i inne usługi dodatkowe można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów?Do jakiej grupy kosztów należy zaliczyć wydanie gadżetów - czy będą to materiały reklamowe, w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów
Czy ma zastosowanie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000, Nr 54, poz. 654 ze zm.) w przypadku przekazania nieodpłatnie w ramach reklamy kalendarzy i piór, o którym mowa we wniosku, z umieszczonym na nich logo firmy, nazwą i adresem i/lub nr telefonu i/lub strona internetową klientom względnie potencjalnym klientom?
Czy działalność Spółki polegająca na organizowaniu kampanii reklamowych i promocyjnych w formie loterii podczas której następuje nieodpłatne przekazywanie nagród w postaci wręczanych przedmiotów i świadczonych usług, skutkuje powstaniem obowiązku pośrednictwa jako płatnika podatku dochodowego od osób prawnych wobec obdarowanych osób prawnych?
dotyczące kwestii nie zaliczenia do przychodów udziałów przekazanych w wyniku podziału majątku pozostałego po likwidacji spółdzielni na rzecz swoich członków.
Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług przekazywanych nieodpłatnie na rzecz klientów, bez ograniczenia limitem wydatków na potrzeby niepublicznej reprezentacji i reklamy (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop)