W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
Prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu osobowego przeznaczonego na nagrodę dla uczestników akcji promocyjnych.
Czy wydatki na reklamę i promocję, szczegółowo przedstawione w opisie stanu faktycznego, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
W zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących wytworzenia produktów oraz nabycia towarów i gadżetów przekazywanych nieodpłatnie kontrahentom.
Dotyczy możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup nagród przekazanych w związku z reklamą i promocją przedsiębiorstwa.
Czy przekazywane niewielkiej wartości nagrody, upominki, gadżety kontrahentom lub potencjalnym kontrahentom, osobom współpracującym ze Spółką (w ogólnym tego słowa znaczeniu osobom mającym wpływ na generowane przez Spółkę przychody) uznać można za reklamę i w związku z tym zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
1. Czy uzyskanie przez jednego uczestnika loterii kilku nagród w wyniku przeprowadzenia do 12 losowań w ramach jednej loterii, jeżeli jednorazowa wartość każdej nagrody nie przekracza kwoty 2.280,00 zł, lecz łączna wartość nagród uzyskanych przez jednego uczestnika może przekroczyć kwotę 2.280,00 zł, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i czy w konsekwencji na organizatorze
Czy z tytułu wydawania nagród w loterii audioteksowej ciążą na organizatorze obowiązki płatnika pdof?
Zdaniem Strony wydanie nagrody rzeczowej zwycięzcy loterii nie jest odpłatne, a więc nie stanowi odpłatnej dostawy towarów, która podlega opodatkowaniu.