Stawka podatkowa 19% CIT ma zastosowanie w miesiącu, w którym narastający przychód przekroczył równowartość 2,000,000 euro. Przekroczenie limitu wymaga obliczenia zaliczki na podatek według wyższej stawki w miesiącu dokonania przekroczenia, a nie jedynie od kolejnego miesiąca. Spółka A. powinna stosować stawkę 19% od października 2024.
Przekroczenie w 2022 r. limitu obrotów dla małego podatnika nie wyłącza prawa do statusu małego podatnika VAT w 2023 r., o ile w bieżącym roku nie zostanie przekroczony nowy, podwyższony limit obrotów, co uprawnia do składania deklaracji kwartalnych.
Spółka, jako mały podatnik, musi stosować preferencyjną stawkę CIT w wysokości 9% do czasu przekroczenia progowego przychodu 2 mln euro, a po przekroczeniu winna stosować stawkę 19%. Przychody z NFZ za 2024 r., związane z aneksami ze stycznia 2025 r., winny być ujęte jako przychód 2024 r.
Limit przychodów 50 mln euro dla JPK_KR odnosi się wyłącznie do przychodów polskiego oddziału, jednak limit 2 mln euro dla stawki 9% CIT powinien uwzględniać całkowite przychody przedsiębiorstwa, nie tylko te generowane przez oddział w Polsce.
W zakresie ustalenia, czy Spółka spełniała w 2024 r. wymóg minimalnego zatrudnienia, o którym mowa w art. 28j ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT oraz czy zostały przez Spółkę spełnione pozostałe wymogi, które pozwalają na opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek oraz czy w przypadku, gdy w trakcie roku 2025 dojdzie do zwolnienia zatrudnionej 1 lutego 2024 r. osoby, Spółka będzie mogła pozostać podatnikiem
Wpływ dotacji na limit małego podatnika prowadzącego działalność edukacyjną zgodnie z art. 4a pkt 10 i na limit przychodów zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2. Stosowanie 9% stawki podatku w przypadku nie przekroczenia limitu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 w roku 2019 i przekroczenia limitu w roku 2020.
W zakresie: - weryfikacji status „małego podatnika”, zgodnie z art. 4a ust. 10 [winno być: pkt 10] ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy brać pod uwagę wysokość przychodów z tytułu odsetek kasowo, nie uwzględniając wysokości odsetek naliczanych memoriałowo, wykazywanych w rachunku zysków i strat; - na potrzeby ustalenia limitu przychodu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku
W przypadku, gdy wartość przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług; bez kwot wpływów stanowiących zaliczki na poczet sprzedaży i należnego od tych kwot podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w roku podatkowym 2022 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 0000 euro, to w 2023 r. spełnili Państwo warunek wskazany w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT,
Czy Spółka może skorzystać z preferencji wynikających z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT w pierwszym roku opodatkowanie ryczałtem, tj. w okresie od 1 września 2022 r. do 31 grudnia 2023 r. Jeżeli na pierwsze pytanie odpowiedź będzie negatywna, Spółka powzięła wątpliwość, czy spełnia warunki określone w art. 28j ust. 3. pkt 1, tj. czy jako mały podatnik spełnia warunki zatrudnienia.
Utrata statusu małego podatnika w kolejnym lub bieżącym roku podatkowych na skutek dokonania aportu nieruchomości.
W zakresie ustalenia: 1. Czy kwota 2 000 000 euro (wraz z podatkiem od towarów i usług), o której mowa w art. 4a pkt 10 ustawy CIT obejmuje wyłącznie tę kwotę podatku od towarów i usług, która stanowi podatek należny od przychodów ze sprzedaży Wnioskodawcy tj. sprzedaży towarów i usług i nie obejmuje wartości podatku należnego od dokonywanych nabyć towarów i usług, dla których Wnioskodawca jest podatnikiem
Czy w opisanym wyżej zdarzeniu przyszłym, kiedy Spółka w 2024 r. osiągnie przychody inne niż z zysków kapitałowych brutto (z podatkiem VAT) wyższe niż równowartość w złotych kwoty 2 000 000 euro, przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł, ale netto (bez podatku VAT) niższe od tej kwoty, Spółka
Czy w opisanym stanie faktycznym, w rozliczeniu za rok 2022 Wnioskodawca był uznawany za małego podatnika w rozumieniu ustawy o CIT, gdy przychody ze sprzedaży Wnioskodawcy wraz z podatkiem VAT należnym od tych przychodów ze sprzedaży nie przekroczyły limitu ustawowego z art. 4a pkt 10 ustawy o CIT. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w rozliczeniu w kolejnych latach podatkowych, Wnioskodawca będzie
1. Czy dla celów podatkowych prawidłowo rok 2023 podzielono na dwa lata podatkowe i tym samym rok podatkowy pokrywa się z rokiem obrotowym chociaż nie trwa 12 miesięcy (art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)? 2. Czy ustalając status małego podatnika za 2024 rok brać pod uwagę sprzedaż od 1 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.?
Czy w przypadku braku zapłaty (a graniczy to z pewnością), faktur wystawionych przez naszą firmę na firmę X można nie ujmować w limicie do 2 000 000 Euro brutto, tak aby móc spełniać warunki Małego podatnika; - czy w przypadku braku spłaty powyższych faktur można nie ujmować ich w limicie przychodu w kwocie netto, tak aby nie wchodziły w przychód limitowany do 2 000 000 EURO netto, by móc płacić
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
Dotyczy ustalenia, czy w świetle art. 4 pkt 10 (winno być: art. 4a pkt 10) ustawy o CIT Spółka spełnia warunki do uznania jej w 2020 r. za małego podatnika (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 15 maja 2023 r.) oraz czy Spółka jako mały podatnik na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT może w 2020 r. stosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% (pytanie
Dotyczy ustalenia czy Spółka może skorzystać w roku 2023 z preferencyjnej stawki podatku 9% jako mały podatnik, o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT, u którego wartość przychodu nie przekroczyła wartości brutto z roku poprzedniego w wysokości 2 mln euro po przeliczeniu 9 654 000 zł.
W zakresie: 1) braku uwzględnienia otrzymywanych w ramach działalności Fundacji nieodpłatnych świadczeń takich jak darowizny przy obliczaniu limitu przewidzianego w art. 4a pkt 10 Ustawy o CIT dla „małego podatnika” oraz konieczności ich uwzględnienia przy obliczaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT; 2) opodatkowania w trybie art. 25 ust. 4 stawką 9% inwestycji poczynionych
Czy w limicie ustalania przychodów dla których można skorzystać z preferencyjnej stawki podatku 9% w podatku dochodowym od osób prawnych, o których mowa w art. 4a pkt 10 w zw. z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić przychody z dotacji niepodlegające opodatkowaniu podatkiem CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia przychodów ze sprzedaży, które można zaliczyć do limitu decydującego o statusie małego podatnika.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.