W zakresie ustalenia: 1. Czy kwota 2 000 000 euro (wraz z podatkiem od towarów i usług), o której mowa w art. 4a pkt 10 ustawy CIT obejmuje wyłącznie tę kwotę podatku od towarów i usług, która stanowi podatek należny od przychodów ze sprzedaży Wnioskodawcy tj. sprzedaży towarów i usług i nie obejmuje wartości podatku należnego od dokonywanych nabyć towarów i usług, dla których Wnioskodawca jest podatnikiem
Czy w opisanym wyżej zdarzeniu przyszłym, kiedy Spółka w 2024 r. osiągnie przychody inne niż z zysków kapitałowych brutto (z podatkiem VAT) wyższe niż równowartość w złotych kwoty 2 000 000 euro, przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł, ale netto (bez podatku VAT) niższe od tej kwoty, Spółka
Czy w opisanym stanie faktycznym, w rozliczeniu za rok 2022 Wnioskodawca był uznawany za małego podatnika w rozumieniu ustawy o CIT, gdy przychody ze sprzedaży Wnioskodawcy wraz z podatkiem VAT należnym od tych przychodów ze sprzedaży nie przekroczyły limitu ustawowego z art. 4a pkt 10 ustawy o CIT. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, w rozliczeniu w kolejnych latach podatkowych, Wnioskodawca będzie
1. Czy dla celów podatkowych prawidłowo rok 2023 podzielono na dwa lata podatkowe i tym samym rok podatkowy pokrywa się z rokiem obrotowym chociaż nie trwa 12 miesięcy (art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)? 2. Czy ustalając status małego podatnika za 2024 rok brać pod uwagę sprzedaż od 1 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.?
Czy w przypadku braku zapłaty (a graniczy to z pewnością), faktur wystawionych przez naszą firmę na firmę X można nie ujmować w limicie do 2 000 000 Euro brutto, tak aby móc spełniać warunki Małego podatnika; - czy w przypadku braku spłaty powyższych faktur można nie ujmować ich w limicie przychodu w kwocie netto, tak aby nie wchodziły w przychód limitowany do 2 000 000 EURO netto, by móc płacić
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
Dotyczy ustalenia, czy w świetle art. 4 pkt 10 (winno być: art. 4a pkt 10) ustawy o CIT Spółka spełnia warunki do uznania jej w 2020 r. za małego podatnika (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 15 maja 2023 r.) oraz czy Spółka jako mały podatnik na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT może w 2020 r. stosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% (pytanie
Dotyczy ustalenia czy Spółka może skorzystać w roku 2023 z preferencyjnej stawki podatku 9% jako mały podatnik, o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT, u którego wartość przychodu nie przekroczyła wartości brutto z roku poprzedniego w wysokości 2 mln euro po przeliczeniu 9 654 000 zł.
W zakresie: 1) braku uwzględnienia otrzymywanych w ramach działalności Fundacji nieodpłatnych świadczeń takich jak darowizny przy obliczaniu limitu przewidzianego w art. 4a pkt 10 Ustawy o CIT dla „małego podatnika” oraz konieczności ich uwzględnienia przy obliczaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 Ustawy o CIT; 2) opodatkowania w trybie art. 25 ust. 4 stawką 9% inwestycji poczynionych
Czy w limicie ustalania przychodów dla których można skorzystać z preferencyjnej stawki podatku 9% w podatku dochodowym od osób prawnych, o których mowa w art. 4a pkt 10 w zw. z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić przychody z dotacji niepodlegające opodatkowaniu podatkiem CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT.
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia przychodów ze sprzedaży, które można zaliczyć do limitu decydującego o statusie małego podatnika.
W zakresie ustalenia czy Wnioskodawca ma prawo do opodatkowania swoich dochodów za 2021 r. według stawki 9% CIT, jeśli bez uwzględnienia kwoty umorzonej dotacji jego przychody nie przekroczą 2 mln euro netto.
W zakresie prawidłowości ustalenia wartości przychodu ze sprzedaży, która decyduje o statusie małego podatnika.
Czy po fakcie wniesienia przedsiębiorstwa- spółki z o.o. sp.k. i podniesieniu tym samym kapitału podstawowego odpowiednie będzie stosowanie w dalszym ciągu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w spółce Wnioskodawcy.
Czy w świetle art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do limitu wartości przychodu ze sprzedaży małego podatnika należy doliczyć kwoty refaktur za zużyte przez najemców media.
W VAT, CIT, PIT i ustawie o rachunkowości obowiązują limity kwotowe, które muszą być zachowane, aby podatnik posiadał określony status albo mógł stosować określone w tych przepisach rozwiązania. Limity te są określone w euro i należy je corocznie przeliczać na złote według średniego kursu NBP obowiązującego w pierwszym dniu roboczym października. W przypadku sprzedaży e-commerce i importu towarów do
1. Czy przy ustalaniu limitów przychodów o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT winny zostać zaliczone przychody z działalności rolniczej, które w rozumieniu art. 2 ust. 2 nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych i czy przy ustalaniu limitów przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT Spółka powinna brać pod uwagę: a) przychody
czy na potrzeby stosowania art. 19 ust. 1 pkt 2 updop Spółka będzie brała pod uwagę przychody osiągnięte w roku podatkowym w kwocie netto, tj. bez podatku VAT, czy też przychody w kwocie brutto, a więc powiększone o podatek VAT, - czy zgodnie z art. 25 ust. 1g updop, Spółka obliczając miesięczne zaliczki za rok 2021 i wpłacając je w oznaczonym terminie, może zastosować 9% stawkę podatku za miesiące
Spółka może skorzystać w roku rozpoczętym 5 stycznia 2021, który zakończy się 31 grudnia 2021 r. z 9% stawki podatku dochodowego, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
w zakresie możliwości i warunków określających zastosowanie 9% stawki podatkowej do opodatkowania dochodu uzyskanego w 2020 r.
ustalenie, czy środki finansowe otrzymane od Beneficjenta w związku z realizacją Projektu, w ramach umowy o partnerstwie stanowią przychód ze sprzedaży o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT i w związku z tym miały wpływ na możliwość rozliczenia podatku CIT preferencyjną 9% stawką podatku za 2020 r.