W zakresie ustalenia, czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku podatkowego/obrotowego, a pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy od 1 lipca do 30 czerwca.
Zwiększenie podstawy opodatkowania w przypadku zmian w ujęciu bilansowym umów leasingu operacyjnego
Czy w związku ze zmianą roku obrotowego i podatkowego, dokonaną przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki, rok obrotowy i podatkowy Spółki rozpoczynający się w dniu 1 stycznia 2023 r. powinien zakończyć się z dniem 30 czerwca 2024 r.
Czy w opisanym stanie faktycznym prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym kary umowne nałożone na Spółkę przez Sprzedawcę z tytułu nieodebrania węgla w ilości przewidzianej w Umowie 1 i 2, jak również w ilościach wynikających z zawartych aneksów do Umowy 2, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Dotyczy ustalenia, m.in. czy: – zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. powinien podlegać cały dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej, prowadzonej na terenie i w zakresie wskazanym w obu DoW, w ten sposób, że po wykorzystaniu limitu dostępnej pomocy w ramach DoW1 (do wysokości poniesionych wydatków kwalifikowanych), Wnioskodawca może korzystać
Ustalenie, czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka skutecznie dokonała zmiany roku obrotowego, tzn., że pierwszy po zmianie rok podatkowy trwa od 1 stycznia 2022 r. do 31 sierpnia 2023 r., a kolejne lata podatkowe będą obejmować okresy 12 miesięcy od dnia 1 września do 31 sierpnia roku kolejnego
czy w opisanym stanie faktycznym zmiana stanu produktów obliczana na potrzeby rozliczeń bilansowych, ustalana przez Wnioskodawcę na koniec danego roku podatkowego zgodnie z przepisem art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości, wpływa na wysokość przychodów podatkowych lub podatkowych kosztów uzyskania przychodów w tym roku podatkowym za który jest ustalana zmiana stanu produktów, - momentu zaliczenia
korekta przychodów i określenie momentu powstania przychodu po zawarciu aneksu do umowy ochrony mienia
Możliwość opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie karty podatkowej usług hafciarskich i krawieckich.
ochrona prawna przysługująca następcy prawnemu wynikająca z otrzymanych interpretacji indywidualnych otrzymanych do dnia przekształcenia i dotycząca rozliczeń podatkowych obejmujących okresy po zmianie formy prawnej
ochrona prawna przysługująca następcy prawnemu wynikająca z otrzymanych interpretacji indywidualnych przed zmianą formy prawnej i dotycząca rozliczeń podatkowych z tytułu czynności/transakcji/zdarzeń dokonanych w okresach rozliczeniowych po zmianie formy prawnej
W zakresie ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym dojdzie do skutecznej zmiany roku podatkowego w taki sposób, że obecny rok podatkowy Spółki będzie trwał od 1 października 2020 roku do 31 grudnia 2021 roku.
w zakresie ustalenia, czy odsetki płacone przez Spółkę na rzecz Nowego Wierzyciela, po dokonaniu Subrogacji, będą stanowić koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że odsetki spłacane przez Spółkę na rzecz Nowego Wierzyciela (po Subrogacji), Spółka będzie mogła rozpoznać jako koszt uzyskania przychodu?
Korekta podatku naliczonego z tytułu sprzedaży samochodu osobowego.
Refakturowanie kosztów związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach zawartego z Inwestorem porozumienia.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wpłaty zaliczki przez Inwestora na rzecz Gminy stanowiącej pokrycie kosztów opracowania zmiany studium oraz planu zagospodarowania przestrzennego oraz brak prawa do odliczenia.
korekta podatku VAT w przypadku zmiany wykorzystania nieruchomości.