Dotacja otrzymana z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 zwolniona jest z opodatkowania PIT, jednakże wydatki pokryte tą dotacją nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, wymagając korekty kosztów podatkowych, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 56 ustawy o PIT.
W kontekście art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi i koszty związane z transakcjami inwestycyjnymi, o ile te transakcje pośrednio wspierają działalność opodatkowaną VAT podatnika.
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków poniesionych na projekty edukacyjne, jeśli wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi, realizowanymi w ramach działalności gospodarczej.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Środki finansowe otrzymane w ramach Projektu nie stanowią przychodów z działalności rolniczej i są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychody z innych źródeł, nie korzystają z wyłączenia ani zwolnienia w zakresie art. 2 ust. 1 pkt 1 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47d ustawy o PIT.
Wydatki na budowę hali, instalacje oraz zagospodarowanie terenu, spełniające kryteria funkcjonalne i formalne określone w przepisach, mogą stanowić koszty kwalifikowane do objęcia zwolnieniem z podatku dochodowego w ramach wsparcia dla nowych inwestycji zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
Wydatki związane z budową części Hali produkcyjno-logistycznej, które mają bezpośrednie przełożenie na produkcję, stanowią koszty kwalifikowane umożliwiające uzyskanie wsparcia w formie zwolnienia podatkowego, zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów. Wydatki na części pomocnicze, jak aneks kuchenny, nie są kosztami kwalifikowanymi.
Dochody uzyskane z działalności produkcyjnej prowadzonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, której częściowy proces odbywa się poza nią, lecz służący celom marginalnym, podlegają zwolnieniu podatkowemu według art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT. W ramach rozliczania kosztów wspólnych należy stosować zasadę proporcjonalnego ich podziału względem uzyskanych przychodów strefowych i pozastrefowych.
Dochód uzyskany z działalności gospodarczej wykonywanej w ramach specjalnej strefy ekonomicznej jest zwolniony z opodatkowania, gdy spełnia warunki określone w decyzji o wsparciu. Koszty transportu, amortyzacyjne oraz wynikające z różnic kursowych i kredytów powinny być przypisane do działalności strefowej, o ile są bezpośrednio związane z nową inwestycją, a ich proporcjonalne rozliczanie opiera się
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Usług wsparcia świadczonych przez Organizatora oraz Zwrotu Kosztów dokumentowanych nota księgową.
Rozpoznanie nakładów na budynki oraz maszyny i urządzenia przeznaczone do produkcji energii, jako koszty kwalifikowane nowej inwestycji związane z decyzją o wsparciu. Moment rozpoznania kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji.
Czy koszty usług świadczonych przez Spółkę C za okres począwszy od 2018 r., którymi Spółka została obciążona na podstawie faktur wystawionych przez Spółkę C, mogą być przez Wnioskodawcę uznane za koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT; - Czy koszty te powinny zostać zaliczone przez Wnioskodawcę do pośrednich kosztów uzyskania przychodu i być ujmowane w dacie ich poniesienia
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych poniesionymi wynagrodzeniami na rzecz Kontrahentów - wsparcie sprzedaży produktów.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Czy dokonane przez Wnioskodawcę wpłaty, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy o finansowaniu społecznościowym, mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów Wnioskodawcy, stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT
Czy kwoty wypłacane Usługodawcy z tytułu Zwrotu Kosztów stanowić będą dla Spółki pośredni koszt uzyskania przychodów, potrącany w dacie ujęcia ich jako koszt w księgach rachunkowych Spółki na podstawie not obciążeniowych otrzymanych od Usługodawcy?
Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do skorzystania z ulgi dla wspierających sport, o której mowa w przepisie art. 18ee ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p., tj. czy jest uprawniony do odliczenia od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18 u.p.d.o.p., kwoty stanowiącej 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność sportową w przypadku sponsorowania klubu sportowego który ponosi wydatki
Czy Dodatkowe wpłaty na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców dokonywane na podstawie Ustawy o finansowaniu mogą stanowić dla Banku koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1
1) Czy Spółka będzie uprawniona, na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, do odliczenia od podatku dochodowego od osób prawnych do zapłaty w Polsce podatku u źródła pobranego w Brazylii od wynagrodzenia z tytułu świadczenia na rzecz BrCo usług na zasadach wskazanych w tym przepisie? 2) Czy, w przypadku stosowania art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, tj. odliczenia od podatku dochodowego od osób prawnych do
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – ryczałt PKWiU 62.02.30.0.
W zakresie ustalenia czy wpłaty otrzymane w formie walut wirtualnych stanowią przychód na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz w jakim momencie powstaje ww. przychód.
W zakresie ustalenia, czy przekazane spółkom sklepowym w ramach Programu wsparcia środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w momencie ich przekazania oraz czy przekazanie środków pieniężnych Wnioskodawcy przez spółkę sklepową - w razie spełnienia warunków wskazanych w Programie - będzie stanowiło dla Wnioskodawcy przychód podatkowy.