Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Koszty uczestnictwa w targach, działań promocyjno-informacyjnych oraz dokumentacji certyfikacyjnej, poniesione w kontekście ulgi na ekspansję, kwalifikują się jako wydatki obniżające podstawę opodatkowania w świetle art. 26gb ustawy o PIT, pod warunkiem że produkty i działania spełniają ustawowe wymogi oraz warunki wzrostu przychodów.
Producent w rozumieniu art. 18eb ustawy o CIT obejmuje podmioty wytwarzające produkty samodzielnie, nawet przy zakupie surowców zewnętrznych, mogące korzystać z ulgi na ekspansję, pod warunkiem przypisania kosztów do działalności opodatkowanej.
Producent zamrożonej żywności, spełniający definicję wytworzenia produktów zgodnie z art. 18eb ustawy o CIT, ma prawo do ulgi prowzrostowej przy spełnieniu alternatywnie określonych warunków dotyczących zwiększenia przychodów.
W przypadku ponoszenia wspólnych kosztów związanych z produktami oferowanymi oraz nowymi, podmiot jest uprawniony do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18eb CIT, jeśli spełni jeden z warunków przychodowych określonych w ust. 4 tego artykułu, bez konieczności wykazywania bezpośredniego związku kosztów z przychodami.
Koszty uczestnictwa w targach, działań promocyjno-informacyjnych oraz dostosowania opakowań mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów do ulgi na ekspansję, pod warunkiem, że spełniają specyficzne wymogi wskazane w art. 18eb ustawy CIT. Nie obejmuje to jednak wynagrodzeń pracowników ani działań marketingowych niezwiązanych bezpośrednio z produktem.
Dla możliwości zastosowania ulgi na ekspansję niewystarczające jest osiągnięcie wzrostu przychodów, o którym mowa w treści art. 18eb ust. 4 ustawy CIT, ze sprzedaży wszystkich produktów oferowanych dotychczas przez podatnika. Nie zachowuje więc uprawnienia do uwzględnienia dla celów podatkowych odliczonych uprzednio kosztów podatnik, który nie zwiększył wartości sprzedaży produktów, których dotyczyły
Możliwość skorzystania z ulgi na ekspansję oraz ustalenie limitu ulgi w przypadku wspólników spółki jawnej.
Czy opisane w stanie faktycznym prace rozwojowe zgodnie z art. 4a pkt 28 ustawy o CIT; - A jeżeli tak to, czy prace rozwojowe stanowią prace twórcze o których mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT; - Czy opisany w stanie faktycznym produkt (okno) stanowi produkt o którym mowa w art. 18eb ust. 2 ustawy o CIT. Jeżeli tak to, czy wskazane w stanie faktycznym wydatki stanowią koszty kwalifikowane o których
W zakresie ustalenia, czy wydatki na uzyskanie certyfikatów są kosztami uzyskania przychodów, o których mowa w art. 18eb ust. 7 pkt 4 ustawy o CIT i w rezultacie Wnioskodawcy przysługuje możliwość skorzystania z tzw. ulgi prowzrostowej, o której mowa w tym artykule.
Możliwość skorzystania z ulgi na ekspansję oraz uznania produktów za wcześniej nieoferowane.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na promocję produktów i usług wymienionych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego stanowią koszty działań promocyjno-informacyjnych w rozumieniu art. 18eb ust. 7 pkt 2 UstCIT i w konsekwencji podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania podatkiem CIT jako koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów przy
Wskazane wydatki będą mogli Państwo zaliczyć do kosztów wymienionych w art. 18eb ust. 7 pkt 3 ustawy CIT, w zakresie w jakim dotyczą działań związanych z dostosowaniem opakowań produktów do wymagań kontrahentów dotyczących produktów.
Skorzystanie z ulgi na ekspansję w podmiocie zmieniającym formę prawną (ze sp. z o.o. sp. k na sp. z o.o.)
Czy na podstawie wyżej przedstawionego stanu faktycznego interaktywne książki i produkty z serii „(...)”, sprzedawane przez Wnioskodawcę, spełniają przesłankę opisaną w art. 18eb ust. 2 ustawy CIT, niezbędną do zastosowania tzw. ulgi prowzrostowej (inaczej: ulgi na ekspansję) ujętej w art. 18eb ustawy CIT? Innymi słowy, interaktywne książki i produkty można uznać za rzecz wytworzoną przez Spółkę i