Czy Spółka ma prawo do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych innych niż przekazane zakładowi w trwały zarząd, wniesionych przez Miasto na pokrycie kapitału zakładowego w związku z likwidacją i przekształceniem zakładu w Spółkę, które zostały nabyte przez zakład ze środków pochodzących z dotacji przekazanej przez
termomodernizacja budynków użyteczności publicznej a prawo do odliczenia przez gminę podatku naliczonego
Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego podczas realizacji inwestycji przed centralizacją rozliczeń podatku VAT oraz po centralizacji.
w deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym nastąpi zmiana w stopniu wykorzystywania obiektu hali widowiskowo-sportowej, Wnioskodawca jest zobowiązany dokonać korekty podatku naliczonego odliczonego przy jej wytworzeniu, w kwocie proporcjonalnej do pozostałego okresu korekty
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji nieodpłatnego przekazania inwestycji lub oddania w trwały zarząd na rzecz zakładu budżetowego lub jednostki budżetowej.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową kanalizacji sanitarnej, która po zakończeniu budowy zostaje przekazana w trwały zarząd samorządowemu zakładowi budżetowemu.
W zakresie braku prawa do odliczenia części podatku naliczonego w związku z rozwiązaniem umowy dzierżawy i dalszym nieodpłatnym udostępnianiem budynku Domu Kultury oraz korekty podatku naliczonego
Korekta podatku naliczonego o której mowa w art. 91 ustawy o VAT w związku z zawarciem w 2013 r. umowy dzierżawy.
W zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności odpłatnego powierzenia nieruchomości (dzierżawy) na rzecz instytucji kultury, zmiana przeznaczenia z trwałego zarządu na dzierżawę, prawo do odliczenia podatku naliczonego w drodze korekty
W zakresie opodatkowania podatkiem VAT odpłatnego udostępniania przez Gminę hali sportowej pozostającej w trwałym zarządzie szkoły, naliczania podatku należnego z tytułu nieodpłatnego udostępniania przez Gminę tej hali, prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych w związku z budową hali sportowej w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy o VAT
opodatkowanie VAT czynności odpłatnego udostępnienia Kompleksu Sportowego, prawo do odliczenia w części podatku naliczonego z zastosowaniem korekty wieloletniej, termin dokonania odliczenia, prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z bieżącym utrzymaniem Kompleksu Sportowego
brak prawa do pełnego odliczenia przez Gminę podatku naliczonego w ramach inwestycji polegającej na budowie, przebudowie i modernizacji sal gimnastycznych przekazanych szkołom w trwały zarząd
Czy w związku z przekazaniem zakładowi budżetowemu w trwały zarząd sieci kanalizacyjnej Gminie będzie służyło prawo do odliczenia kwoty podatku VAT?
Zmiana formy władania przedmiotowymi nieruchomościami wraz z nakładami z trwałego zarządu na dzierżawę- nie wiąże się ze sprzedażą przedmiotowych aktywów pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą. Ponadto pomimo zmiany formy władania, przedmiotowe nieruchomości (wraz z nakładami) są w sposób nieprzerwany wykorzystywane do prowadzenia opodatkowanej działalności gospodarczej. Wobec powyższego brak podstaw do dokonania
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją przez Gminę projektu polegającego na modernizacji sieci kanalizacyjnej
Wpłaty dokonywane przez mieszkańców stanowią zapłatę zaliczkę z tytułu dostawy towarów (dostawy instalacji solarnej wraz z montażem na dachach budynków gospodarstw domowych) zatem w tej części Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku VAT
brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją inwestycji pn. Budowa kanalizacji sanitarnej III etap
Zakład budżetowy pyta, czy miesięczne naliczenia umorzenia środków trwałych przekazanych odpłatnie przez Gminę w trwały zarząd będzie stanowiło koszty uzyskania przychodów Zakładu.
Użytkujemy zamek oddany nam w trwały zarząd. Z tego tytułu uiszczamy opłatę roczną, której termin jest z góry ustalony na koniec I kwartału. Na nasz wniosek opłata jest przesuwana o kilka miesięcy. My płacimy w ratach w różnych wysokościach, pilnując tylko, żeby nie przekroczyć terminu. W jaki sposób zaliczyć to w koszty podatkowe? Czy w momencie uiszczenia kolejnej raty, czy poprzez rozliczenia międzyokresowe