Koszty transportu związane z dostawą towarów muszą być wliczone do podstawy opodatkowania tej dostawy, nie mogą być ujmowane jako odrębna pozycja na fakturze VAT, ponieważ stanowią element świadczenia głównego, jakim jest dostawa towarów.
W transakcji łańcuchowej WNT przypisuje się dostawie 'ruchomej' w ramach transportu do Wnioskodawcy jako podmiotu pośredniczącego, zaś dostawa do Nabywcy końcowego jest krajowa i opodatkowana w Polsce. Data dostawy to moment przekazania towaru Nabywcy, nie zaś kurierowi.
Brak możliwości wystawienia osobnej faktury obejmującej koszty transportu sprzedawanych pojazdów.
Problem ujęcia kosztów transportu towarów na dokumentach sprzedaży (faktura VAT) w odrębnej pozycji oraz wliczania tych kosztów transportu do podstawy opodatkowania i stosowania stawki podatku właściwej dla realizowanej sprzedaży towarów.
Czy Koszty Transportu należy ujmować jako koszt uzyskania przychodów w dacie poniesienia
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym ponoszone przez Wnioskodawcę koszty częściowego pokrycia wydatków nabywcy na utylizację towarów, transport i obsługę, zgodnie z zawartym porozumieniem, stanowią dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 2021 poz. 1800 ze zm., winno być: t.j
Dotyczy sposobu opodatkowania kosztów transportu ponoszonych w związku z dokonywaną dostawą towarów.
Sposób opodatkowania kosztów transportu ponoszonych w związku z dokonywaną dostawą towarów
Minister Finansów przygotował omówienie zmian wprowadzonych w przepisach VAT od 1 lipca 2011 r. Podstawową zmianą merytoryczną jest rozszerzenie katalogu towarów opodatkowanych u nabywcy na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia. Od 1 kwietnia 2011 r. obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wprowadzono w dostawach krajowych "złomu". Ze względu na brak definicji złomu powstały wątpliwości