Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów rezerwy celowej.
Czy Bank może zaliczyć w całości w 2015 r. utworzone w poprzednich latach rezerwy na te należności do kosztów uzyskania przychodów Banku, gdzie uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności nastąpiło w bieżącym roku na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b oraz art. 16 ust. 1 pkt 26 lit. a w powiązaniu z art. 16 ust. 2a, pkt 1 lit. a i lit. c oraz art. 16 ust. 2a pkt 2 lit. b, a mianowicie w łącznej
1. Czy postanowienie o ogłoszeniu upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika spełnia przesłanki uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności określone w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy wnioskodawca ma prawo zaliczyć utworzoną w 2013 r. rezerwę do kosztów uzyskania przychodów, dokonując korekty zeznania podatkowego za 2013 r., a jeśli tak, to jaki przepis należałoby
Czy Wnioskodawca uprawniony jest do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w 2014 r. rezerwy celowej na pokrycie wierzytelności, której nieściągalność została uprawdopodobniona, zaklasyfikowanej do grupy ryzyka stracone, utworzonej (a następnie dotworzonej) w 2014 r. w kwocie 548.535,05 zł?
1. Czy Wnioskodawca uprawniony jest do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w 2014 r. rezerwy celowej na pokrycie wierzytelności, której nieściągalność została uprawdopodobniona, zaklasyfikowanej do grupy ryzyka wątpliwe, utworzonej w dniu 31 grudnia 2013 r. w kwocie 600 000,00 zł do kwoty 600 000,00 zł - z uwagi na fakt uprawdopodobnienia nieściągalności wierzytelności w 2014 r.? 2. Czy Wnioskodawca
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerwy celowej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerwy celowej.
Czy na podstawie przedstawionych przesłanek uprawdopodobnienia bank rezerwę celową utworzoną na ekspozycję kredytową zaliczoną do kategorii stracone może w roku 2013 zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Czy Wnioskodawca na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych może kwoty utworzonych rezerw celowych zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu jedynie w roku uprawdopodobnienia nieściągalności
Zakres możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerwy na kredyty stracone.
Czy wartość rezerwy IBNR podlega zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 38c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w sytuacji, gdy Bank nie tworzy rezerwy na ryzyko ogólne i nie dokonuje odpisu z zysku na fundusz ryzyka ogólnego?
1.potwierdzenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerwy na kredyt stracony, którego nieściągalność została uprawdopodobniona,2.potwierdzenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerwy na kredyt stracony, którego nieściągalność nie została uprawdopodobniona,3.potwierdzenie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości nieściągalnych wierzytelności, których
Czy utworzona rezerwa na ryzyko ogólne niezależnie od ewentualnego utworzenia, czy też nie utworzenia odpisu z zysku na fundusz ogólnego ryzyka w danym roku obrotowym stanowić będzie koszt uzyskania przychodów.
bank zwraca się z prośbą o potwierdzenie, iż w świetle dyspozycji art. 38b ustawy o PDOP wartość odpisu utworzonego zgodnie z MSR - 39 nie ma wpływu na wysokość kosztu podatkowego wykazywanego przez Bank na podstawie 38b w związku z art. 16 ust. 1 pkt 26, ust. 2a pkt 2, ust. 2b-2d, ust. 3, 3c, 3e i 3f ustawy o PDOP, niezależnie od faktu czy jest ona wyższa, równa czy też niższa od wysokości określonej
Czy w świetle dyspozycji przepisu art.16 ust.1 pkt 26 w związku z art.15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dla określenia wartości rezerwy celowej tworzonej na pokrycie wierzytelności udzielonej w walucie obcej, uprawniającej do wykazania kosztu podatkowego uwzględnić należy bieżący kurs tej waluty to jest kolejno kurs z dnia utworzenia rezerwy celowej oraz następnie z jej każdorazowej
Czy jako koszt podatkowy powinna zostać każdorazowo wykazana przez Bank, ustalona odrębnie (pomocniczo) wartość rezerwy celowej, która w świetle postanowień updop mogłaby zostać zakwalifikowana do kosztów uzyskania przychodów banku, niezależnie od wartości zidentyfikowanej uprzednio utraty wartości wierzytelności, zarówno w przypadku gdy przybrała ona postać odpisu utworzonego na podstawie analizy
czy prawidłowe jest stanowisko Banku, że w związku z wdrożeniem przez Bank zasad rachunkowości określonych przez MSR rezerwa IBNI utworzona w roku 2005 r na poniesione lecz nieudokumentowane ryzyko kredytowe stanowi w okresie przejściowym roku 2005 koszt uzyskania przychodu w pełnej wysokości utworzonej kwoty rezerwy zgodnie z MSR, oraz, czy w latach następnych kosztem uzyskania przychodu będą kwoty
Wątpliwości Banku budzi kwestia ustalenia momentu, w którym Bank może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów rezerwy celowe utworzone na pokrycie wierzytelności z tytułu udzielonych kredytów, pożyczek i gwarancji spłaty kredytów i pożyczek.
Czy na podstawie art. 38b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do kosztów uzyskania przychodów będzie zaliczana wartość odpisu aktualizującego, czy też prawidłowe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów kwot odpowiadających wartości rezerw celowych tworzonych na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10.12.2003 r. w sprawie zasad tworzenia rezerw na ryzyko
Czy istnieje możliwość rozpoznania jako kosztów uzyskania przychodów wartości rezerw na pokrycie wierzytelności z tytułu kredytu zarówno w roku uprawdopodobnienia nieściągalności tego kredytu, jak i w kolejnych latach podatkowych, aż do momentu przedawnienia tej wierzytelności?
czy zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych, w przypadku zakwalifikowania przez Bank kredytów (pożyczek) do kategorii straconych, a których nieściągalność nie została uprawdopodobniona , za koszty uzyskania przychodów uważa się wysokość rezerwy ustalonej w wysokości 25% kwoty tych kredytów (pożyczek) bez wymogu wcześniejszego utworzenia dla danej należności rezerwy celowej na kredyty
Zdaniem Banku regulacja zawarta w art. 38c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zw. z art. 130 Prawa bankowego nie może być interpretowana wprost zgodnie z brzmieniem literalnym wskazanych przepisów, gdyż taka interpretacja nie przystaje do rzeczywistości funkcjonowania banku stosującego MSR i prowadzi do rozwiązań sprzecznych z logiką, jak również celem ustanowienia powołanych przepisów
dot. kursu walut jaki należy zastosować przy rozpoznawaniu w kosztach rezerw celowych ( art. 16 ust. 1 pkt. 26 uopdop ) na kredyty udzielone w walutach obcych