Stosowanie paragonów niefiskalnych w celach testowych, bez finalizacji transakcji i wydruku fiskalnego, nie narusza przepisów ewidencyjnych i nie wymaga ich ujmowania w ewidencjach korekt. Dokumenty te nie wpływają na obrót ani na należności podatkowe.
Nagrody w konkursach o wartości do 200 zł przyznawane przez podmiot realizujący działania promocyjne i reklamowe są zwolnione z opodatkowania, jeśli spełniają warunki art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT.
Nieodpłatne świadczenie usług aranżacji w ramach promocji, pod warunkiem spełnienia promocji, uznaje się za niepodlegające opodatkowaniu VAT. Obowiązek podatkowy z tytułu Kaucji powstaje z chwilą jej pobrania jako wynagrodzenia za projekt, niezależnie od spełnienia warunków promocji.
Nieodpłatne świadczenie usług projektowych na cele prowadzonej działalności gospodarczej, przy spełnieniu warunków promocji, nie podlega opodatkowaniu VAT. Obowiązek podatkowy z tytułu kaucji powstaje w momencie jej pobrania, o ile służy ona konkretnemu świadczeniu – projektowi – a nie tylko jako zabezpieczenie niewywiązania się z zobowiązań.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Przychodem spółki z tytułu sprzedaży towarów po cenie promocyjnej 0,01 zł w ramach programu benefitów, jest faktycznie uzyskana kwota, pomniejszona o podatek VAT. Wydatki na zakup towarów sprzedawanych w tej cenie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ spełniają one wymagania art. 15 ustawy o CIT.
Opłaty marketingowe uiszczane przez franczyzobiorcę na rzecz organizacji pracodawców stanowią koszt uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki racjonalności i gospodarczej uzasadnioności oraz nie są wyłączone ustawowo.
Opłaty marketingowe ponoszone za usługi promocyjno-marketingowe, świadczone przez organizację pracodawców, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem wykazania związku z działalnością gospodarczą i udokumentowania, nie będąc uznane za składki członkowskie.
Program punktowy, w którym uczestnik wymienia punkty na nagrody jest nieodpłatnym świadczeniem generującym przychód z innych źródeł; nie podlega zwolnieniu podatkowemu z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., gdyż nagrody są wydawane w zamian za konkretne działania.
Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę w celu promocji działalności gospodarczanej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, gdyż nie stanowią składki członkowskiej i wykazują związek przyczynowo-skutkowy z generowaniem przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Wydatki na opłaty marketingowe związane z umową cywilnoprawną na usługi promocyjno-marketingowe, które nie są wyłączone w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeśli spełniają warunki art. 15 ust. 1 tej ustawy.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są związane z celowym działaniem mającym promować działalność i zwiększać przychody. Warunkiem jest ich prawidłowe udokumentowanie oraz brak wyłączenia z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców za świadczone usługi mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają przesłanki racjonalności, gospodarczego uzasadnienia i udokumentowania, przy czym nie stanowią one składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 pkt 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców, jako wynagrodzenie za konkretne usługi marketingowe, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie będąc jednocześnie składkami członkowskimi wyłączonymi na mocy art. 23 ust. 1 tej ustawy.
Cena sprzedaży produktów influencerom ustalona na 1 zł netto plus VAT, pomimo znacznego odstępstwa od wartości rynkowej, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu w wysokości odpowiadającej tej cenie, a wydatek na ich nabycie jest kosztem uzyskania przychodów pod warunkiem jego należytego udokumentowania i uzasadnienia ekonomicznego.
Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT z wydatków promocyjnych związanych z działalnością opodatkowaną, jednak usługi noclegowe dla pracowników są wyłączone z tego prawa na mocy art. 88 ustawy o VAT.
Wydatki na materiały promocyjne oraz organizację wydarzeń branżowych, pozostające w związku przyczynowym z uzyskaniem przychodu, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, z wyłączeniem wydatków reprezentacyjnych wymienionych w art. 16 ust. 1 pkt 28 tejże ustawy.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Spółki wydatków na Gadżety poniesione w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Dotyczy ustalenia, czy: - wydatek poniesiony przez Spółkę na nabycie towarów, które będą przedmiotem sprzedaży premiowej za cenę (…) PLN brutto za sztukę (zgodnie z regulaminem sprzedaży premiowej), Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu ich sprzedaży jako koszt własny sprzedaży (koszt bezpośredni), zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych; - przychodem podlegającym
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.
1. Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym oferowane przez Spółkę Produkty są produktami wytworzonymi przez Spółkę w rozumieniu art. 18eb ust. 2 ustawy o PDOP, uprawniającymi do skorzystania z odliczenia, o którym mowa w art. 18eb ustawy o PDOP? 2. Czy Nowe Produkty stanowią „produkty dotychczas nieoferowane”, o których