Podatnik, który wykorzystał w pełni przyznany limit pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, przestaje osiągać dochody zwolnione z opodatkowania na jej podstawie, o ile decyzja nie wygeneruje nowych dochodów, może w tym samym roku kalendarzowym wybrać Estoński CIT.
Wydatki ponoszone przez spółkę na rzecz uchodźców z Ukrainy, w części związanej z otrzymywanym świadczeniem pieniężnym od fundacji, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z przychodami, gdyż brak jest związku z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz celem uzyskania, zabezpieczenia lub zachowania przychodów.
Zwolnienie z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT dotyczy wyłącznie dochodu uzyskanego z realizacji nowej inwestycji, wyodrębnionego zgodnie z kryteriami funkcjonalnymi i ekonomicznymi, a wspólne koszty alokuje się wg klucza przychodowego.
Umorzenie części kredytu konsolidacyjnego nie stanowiącego celu mieszkaniowego skutkuje powstaniem przychodu z innych źródeł, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zaś zwrot nadpłaconych środków nie stanowi przychodu podatkowego i nie podlega opodatkowaniu.
Wydatek na nabycie maszyn i urządzeń od podmiotu powiązanego, dokonany po cenie rynkowej, może stanowić koszt kwalifikowany nowej inwestycji w rozumieniu § 8 rozporządzenia ws. pomocy publicznej, na cel zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p., pod warunkiem spełnienia przesłanek formalnych i materiałowych określonych w prawie podatkowym.
Świadczenie usług nieodpłatnej pomocy prawnej przez radcę prawnego na podstawie umowy z powiatem i organizacją pozarządową nie stanowi działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, przez co nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem.
Koszt nabycia systemu ERP, stanowiący cenę nabycia wartości niematerialnych związanych z transferem technologii, kwalifikuje się do objęcia wsparciem jako koszt nowej inwestycji, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 1 lit. d rozporządzenia w sprawie pomocy publicznej.
Podatnik prowadzący działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, objętą zezwoleniem i decyzją o wsparciu, zobowiązany jest do prowadzenia odrębnych ewidencji rachunkowych dla dochodów z każdego z dokumentów, a zwolnienia podatkowe muszą być rozliczane dla każdego źródła oddzielnie.
Dochód uzyskany z komplementarnej działalności gospodarczej w ramach wspieranej inwestycji, proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku i przypadającej części limitu wsparcia, może korzystać ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 63b Ustawy PIT.
Odsetki od kredytu, których spłata jest dokonywana przez ARiMR, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu w momencie ich zapłaty przez ARiMR, o ile odsetki te są związane z działalnością gospodarczą i nie podlegają wyłączeniom określonym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.
Budynek socjalno-biurowy, instalacja infrastruktury budynku oraz instalacja fotowoltaiczna nie stanowią koszty kwalifikowane nowej inwestycji w ramach decyzji o wsparciu na zwiększenie zdolności produkcyjnych.
Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla posiadanych decyzji o wsparciu, pomoc publiczna wynikająca z posiadanych decyzji o wsparciu powinna być wykorzystana zgodnie z kolejnością wydania.
Mozliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup sprzętów i usług, które sfinansowane zostały z jednorazowej dotacji.
Zwolnienie z podatku dochodowego dochodów otrzymywanych od organizacji międzynarodowej w ramach kontraktu.
Możliwość skorzystania z jednorazowego odpisu amortyzacyjnego w ramach pomocy "de minimis" w związku z zakupem przyczepy kempingowej.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży nie w pełni zamortyzowanych Środków trwałych, których zakup częściowo został sfinansowany ze środków otrzymanych w ramach Pomocy finansowej, kosztem uzyskania przychodu będzie cała niezamortyzowana wartość Środków trwałych, bez wprowadzania rozróżnienia na część objętą Pomocą finansową i część pokrytą ze środków własnych Wnioskodawcy; Czy w przypadku sprzedaży
1) Otrzymana bezzwrotna dopłata do oprocentowania kredytu stanowi przychód podatkowy, który będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o CIT. 2) Zapłacone w latach 2021, 2022 i 2023 odsetki od kredytu spełniają przesłanki wynikające z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, zatem mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów w latach ich poniesienia.
Nabycie zabudowanej nieruchomości gruntowej na której znajduje się obiekt biurowo-produkcyjny w części stanowi koszt kwalifikowany w ramach decyzji o wsparciu.
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Czy wymienione wydatki poniesione po uzyskaniu decyzji o wsparciu, to jest nabycie nieruchomości od pomiotów powiązanych, stanowić będą koszty kwalifikowane i wpłyną na kalkulację pomocy publicznej.
Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Czy wydatki poniesione na wybudowanie biurowca i adaptację części hali produkcyjnej na potrzeby infrastruktury socjalnej dla pracowników, stanowić będą koszty kwalifikowane decyzji o wsparciu