Subrogacja, zrealizowana poprzez automatyczne bilansowanie sald w systemie cash poolingu, nie rodzi przychodów ani kosztów podatkowych dla uczestników na gruncie CIT. Jednak odsetki rzeczywiście otrzymane lub zapłacone w ramach tej subrogacji wpływają na przychody i koszty podatkowe.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Dla uznania wydatków inwestycyjnych za koszty kwalifikowane, momentem decydującym jest chwila ich rzeczywistej zapłaty (metoda kasowa), a skorzystanie ze zwolnienia podatkowego jest możliwe dopiero po uzyskaniu dochodów z nowej inwestycji, a nie od samego rozpoczęcia realizacji inwestycji.
Gmina, realizując inwestycję wodociągową, ma prawo obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony stosując współczynnik metrażowy, odpowiadający proporcji dostarczonej wody dla odbiorców zewnętrznych do całkowitej sprzedaży, odzwierciedlający specyfikę działalności wodociągowej, a nie uniwersalny wzór z rozporządzenia.
Korekty cen transferowych przeprowadzane przez Spółkę po zakończeniu roku, polegające na rekalkulacji na podstawie rzeczywistych kosztów i dochodowości za rok podatkowy są uznawane za roczne korekty cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek tego przepisu.
Podatnik ma prawo do korekty deklaracji CIT-8 w zakresie rezygnacji z rachunkowej metody rozliczania różnic kursowych, o ile spełnione są warunki określone w art. 9b ustawy o CIT, a brak jest odrębnych przepisów wyłączających takie uprawnienie.
Gmina, po rozpoczęciu działalności wodno-kanalizacyjnej, jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z Infrastrukturą, przy zastosowaniu rzeczywistego prewspółczynnika bazującego na ilości wody dostarczonej i ścieków odebranych w ramach transakcji zewnętrznych podlegających VAT w stosunku do całkowitych zużyć.
Podatnicy są uprawnieni do obniżenia stawek amortyzacyjnych liniowych do dowolnej wysokości, nawet bliskiej zeru, dla wybranych środków trwałych na podstawie art. 16i ust. 5 ustawy o CIT. Prawo to obejmuje zarówno lata bieżące, jak i przeszłe nieprzedawnione okresy podatkowe, z możliwością późniejszego podwyższenia stawek do wartości nieprzekraczającej wykazu stawek amortyzacyjnych.
Przychód podatkowy z tytułu Dodatkowego Wynagrodzenia powstaje zgodnie z art. 11 ustawy o PIT w momencie wymagalności wynagrodzenia, uzależnionej od ziszczenia się warunków umowy sprzedaży. Koszty uzyskania przychodów powinny być uwzględnione w momencie odpłatnego zbycia udziałów.
Przedstawiona metodyka kalkulacji dochodu podlegającego pod zwolnienie oraz sposób wykorzystania limitów zwolnienia na podstawie DoW1 i DoW2 jest prawidłowa.
Moment powstania obowiązku podatkowego na mocy art. 19a ust. 5 pkt 1 lit. d.
Opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych. Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury w celu dostaw wody i odbioru ścieków oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego.
W zakresie ustalenia: 1. czy Spółka jest uprawniona do wyboru metody rozpoznawania kosztów prac rozwojowych dla poszczególnych realizowanych przez nią projektów, spośród metod przewidzianych w art. 15 ust. 4a ustawy CIT; 2. czy w przypadku, gdy Wnioskodawca dla Projektu 1 dokona wyboru metody rozpoznawania kosztów prac rozwojowych na podstawie art. 15 ust. 4a pkt 2 ustawy CIT, to prawidłowo postąpi
Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na tzw. cash contribution.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych, prawo do odliczenia podatku przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
W zakresie możliwości zaliczania do kosztów kwalifikowanych w ramach ulgi B+R wydatków z tytułu wynagrodzenia za czas choroby, urlopu lub innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy oraz w zakresie prawidłowości przyjętej przez Wnioskodawcę metody ustalania proporcji czasu pracy w kontekście ulgi B+R.
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Inwestorów, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Inwestycji w celu dostawy wody/odbioru ścieków do/od Odbiorców wewnętrznych, prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktur dokumentujących Wydatki inwestycyjne związane z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną, obliczonej
W zakresie ustalenia, czy czynności polegające na tworzeniu oprogramowania i ulepszeń spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej oraz czy uprawniają do odliczenia kosztów kwalifikowanych, w tym w sytuacji, gdy wynagrodzenie Wnioskodawcy obejmuje także wynagrodzenie za wykonywanie prac B+R ustalane w oparciu o metodę odkosztową (koszt powiększony o narzut).
Opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych, brak naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania Infrastruktury wod-kan na rzecz Odbiorców wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego.
Ustalenie momentu poniesienia kosztów kwalifikowanych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Moment uznania poniesionych wydatków za koszty kwalifikowane oraz zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o PIT.
Moment uznania poniesionych wydatków za koszty kwalifikowane oraz zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. pkt 63b ustawy o PIT.
Ustalenie momentu poniesienia kosztów kwalifikowanych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.