Wydatki poniesione na finansowanie drużyny sportowej pracowników, które promują działalność przedsiębiorcy, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu jako koszty reklamowo-promocyjne, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wydatek poniesiony na zakup i trwałe oznakowanie odzieży firmowej logo i nazwą działalności gospodarczej, jeżeli odzież nie pełni funkcji reprezentacyjnej i nie ma charakteru osobistego, stanowi koszt uzyskania przychodów. Warunkiem jest wykorzystanie odzieży wyłącznie w celach zawodowych, zwiększających rozpoznawalność firmy.
Wynikiem wykładni przepisów jest uznanie, iż wydatki poniesione w ramach Kosztów Promocyjno-Informacyjnych i Uczestnictwa w Targach stanowią koszty uzyskania przychodów, umożliwiające skorzystanie z ulgi prowzrostowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy CIT. Koszty Spersonalizowane nie kwalifikują się jako rozpoznane koszty ulgowe.
Z chwilą wyboru zryczałtowanej formy opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej podatnik traci możliwość zaliczenia wydatków związanych z zakupem odzieży służbowej, używanej wyłącznie w celach zawodowych, do kosztów uzyskania przychodów.
Wydatek poniesiony przez Spółkę na zakup odzieży służbowej dla personelu, oznaczonej logo firmy, może być uznany za koszt uzyskania przychodów, o ile pełni funkcję reklamową, wspiera identyfikację wizualną Spółki oraz przyczynia się do osiągania przychodów i zabezpieczenia ich źródła.
Nieodpłatne przekazanie przez przedsiębiorcę próbek towarów w celach promocyjnych, które spełniają definicję próbki z art. 7 ust. 7 ustawy o VAT, nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT.
Wydatki na gadżety przekazywane nowym współpracownikom w ramach działań promujących markę, związane z działalnością gospodarczą spółki, stanowią koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, nie będąc wyłączone na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy, jako że nie są kosztami reprezentacji.
Możliwość zaliczenia przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup eleganckiej odzieży firmowej trwale oznaczonej logo spółki w widocznym miejscu odzieży oraz zakup eleganckiego obuwia do firmowej odzieży i torebki nie opatrzonych firmowym logo.
Ustalenie czy Wydatki na Gadżety poniesione przez Wnioskodawcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Ustalenie czy wydatki z tytułu zakupu Gadżetów stanowią koszty uzyskania przychodów oraz momentu potrącalności ww. wydatków
Wskazane przez Państwa wydatki związane z nabyciem gadżetów o których mowa we wniosku będą mogły stanowić koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i nie będą wyłączone z tych kosztów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT.
Czy opisane wydatki poniesione przez Wnioskodawcę w związku zawarciem umowy współpracy z Fundacją, stanowić będą koszty uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Dotyczy ustalenia czy Spółka ma możliwość zaliczyć w koszty uzyskania przychodów wydatki poniesione na nagrody z logo i bez logo firmy w ramach kampanii edukacyjnych oraz koszty poniesione na poczęstunek w ramach przeprowadzonych akcji ekologicznych.
Dotyczy ustalenia, czy pracodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na zakup ubrania służbowego w pełnej wysokości
Możliwość i moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z jubileuszem Spółki.
w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem na rzecz pracowników gadżetów firmowych opatrzonych logo firmy
Czy opłaty za korzystanie ze Znaku Towarowego ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu Powiązanego podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP?
Brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do kosztów Opłat licencyjnych za Znak towarowy ponoszonych przez Spółkę na rzecz Licencjodawcy, w związku z zastosowaniem art. 15e ust. 11 pkt 1 ww. ustawy
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku vat z tytułu sprzedaży Kart przedpłaconych różnego przeznaczenia; Prawo do ewidencjonowania na własnej kasie kwot pobranych od konsumentów z tytułu wydania Kart z zastosowaniem zera technicznego; Możliwość wykazania na paragonie fiskalnym kwot pobranych od konsumentów z tytułu wydania Kart w innej pozycji paragonu jako dodatkowe informacje.
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku na zakup stroju tj. kurtki i spodni na których umieszczone zostało w sposób trwały logo firmy