Od 1 lipca 2023 r. wprowadzono liczne zmiany w postępowaniu przed sądami pracy. Między innymi nastąpiła zmiana właściwości sądów, wprowadzono też przepisy, które ułatwią uświadamianie stron procesu o jego postępach i kierunku. Natomiast od 28 września 2023 r. zwolniono pracowników z opłat od pozwów składanych w sprawach z zakresu prawa pracy.
Do polskiego systemu prawnego zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Wejście w życie przepisów o e-doręczeniach, ustalone wcześniej na 1 lipca 2021 r., zostało przesunięte. Ustawa o doręczeniach elektronicznych została znowelizowana i wejdzie w życie dopiero 5 października 2021 r. Przesunięciu uległy także liczne terminy zobowiązujące poszczególne grupy
Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
Spółka powinna powiadomić organ podatkowy o zmianie adresu, pod którym ma następować doręczanie korespondencji. Spółka nie może uzależniać tego powiadomienia od oczekiwania na ujawnienie w KRS zmiany siedziby spółki. Procedury zmiany siedziby spółki obowiązujące w KRS nie zwalniają z obowiązku powiadomienia organu podatkowego o faktycznej zmianie adresu, pod którym ma następować doręczanie korespondencji
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczenia faktury korygującej.
Czy doręczenie zawiadomienia o zamiarze skorygowania podatku należnego, ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 89a ust. 1, będzie skuteczne również w przypadku, w sytuacji gdy listonosz napisał na zwrocie Pod wskazanym adresem adresat nieznany", a spełnione zostaną przesłanki doręczeń zastępczych, o których mowa w art. 150 i 151a Ordynacji podatkowej?
Uznanie skuteczności doręczenia zawiadomienia o zamiarze skorygowania podatku należnego oraz okres, w którym Wnioskodawca może dokonać korekty podatku należnego.
w zakresie doręczenia zastępczego korespondencji dłużnikowi w związku z art. 89a ustawy w brzmieniu do 01 stycznia 2013 roku
Skuteczność doręczenia zastępczego zawiadomienia o zamiarze skorygowania podatku należnego.
Czy w zaistniałej sytuacji Wnioskodawca prawidłowo dokonał korekty podatku należnego w deklaracji VAT-7K za IV kwartał 2012 r.?
Czy terminy ustawowe dotyczące zmniejszenia naliczonego podatku od towarów i usług oraz kosztów uzyskania przychodów będą biegły od daty wystawienia faktury przez Wierzyciela, czy od daty otrzymania duplikatu faktury przez Wnioskodawcę?
Zastosowania doręczenia zastępczego w przypadku skorzystania z możliwości korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego
Nie można zgodzić się ze stwierdzeniem Spółki, że Spółka jest zobowiązana wydać paragon, jeśli nabywca się po niego zgłosi, a tym samym nie ma obowiązku wysyłania go pocztą. Zgodzić należy się ze stanowiskiem Spółki, iż obowiązujące przepisy nie zezwalają na wysyłanie paragonów drogą elektroniczną, mailem.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym został spełniony warunek o prawidłowym zawiadomieniu dłużnika o zamiarze skorygowania podatku należnego ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 89a ust.