Wypracowany zysk netto spółek kapitałowych może być przeznaczony m.in. na dywidendę dla wspólników. „Wypłata” zysku może nastąpić nie tylko w formie pieniężnej, ale także niepieniężnej, np. poprzez przekazanie wspólnikom środków trwałych, zapasów itp. W publikacji omówione zostały kwestie zasad i podatkowego rozliczenia wypłaty dywidend. Przedstawiono również ewidencję księgową w spółkach wypłacających
Jedną z form pomocy przedsiębiorcom w ramach tzw. tarczy antykryzysowej jest zwolnienie lub częściowe zwolnienie z opłacania za pracowników składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych. W związku z tym pracodawcy mają wątpliwości, czy w związku ze skorzystaniem przez
Czy w związku z nieodpłatnym przekazaniem majątku Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, po jej ewentualnej likwidacji, na własność Gminy Miasto wystąpi obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Wnioskodawcy, a wymieniona Spółka jako płatnik będzie miała obowiązek ten podatek naliczyć i odprowadzić na rachunek organu podatkowego?
czy nieodpłatne przekazanie gruntów przez Spółkę X na rzecz Gminy spowoduje obowiązek zapłaty podatku dochodowego po stronie Gminy
Czy Gmina od odszkodowania ma obowiązek zapłacić podatek dochodowy od osób prawnych?
w zakresie ustalenia, czy spółka jako płatnik podatku dochodowego jest zobowiązana do pobrania i zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 19 % od wypłaconej Gminie dywidendy oraz do sporządzenia w związku z tym informacji CIT-7.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostki za odrębnego od Powiatu podatnika podatku od towarów i usług oraz możliwości wyrejestrowania z rejestru podatników.
Czy w opisanej sytuacji powstały dochód z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jednostki samorządu terytorialnego - Województwo, korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 6 updop, a zatem Spółka jako płatnik nie jest zobowiązana do pobrania podatku z tytuł wypłaty wynagrodzenia w związku z obniżeniem wartości nominalnej akcji?
Podatek od czynności cywilnoprawnych w zakresie zwolnienia podmiotowego.
Czy korzystający z podmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego FIZ, będzie zwolniony od określonego w art. 24a ust. 1 updop podatku od dochodów CypCo, będącej ZSK? Czy z tytułu posiadania ponad 25% udziałów w CypCo, będącej ZSK, FIZ będzie zobowiązany do prowadzenia dla tej spółki rejestru oraz ewidencji, o których mowa w art. 24a ust. 13 updop?
Ustalenie:1. czy usługi edukacyjne świadczone przez Wnioskodawcę są objęte regulacjami ustawy o podatku od towarów i usług oraz jaką stawką podatku VAT powinny być opodatkowane usług edukacyjno-wychowawcze;2. czy odpłatność za korzystanie przez dzieci z posiłków w stołówce Wnioskodawcy podlega regulacjom ustawy o podatku od towarów i usług oraz jaką stawką podatku VAT winna być opodatkowana ta usługa
Powiat i jego jednostki budżetowa jako odrębni podatnicy podatku VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostki budżetowej Gminy za odrębnego od Gminy podatnika VAT, a także zaklasyfikowania wykonywanych czynności za czynności wykonywane przez Gminę.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.
Uznanie jednostek budżetowych Gminy za odrębnych podatników oraz rozliczanie czynności wykonywanych przez jednostki łącznie z czynnościami Gminy. Limity określone w ustawie zwolnienia podmiotowego i ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.