Porady i artykuły

Artykuł aktualny
03.11.2021 Rachunkowość firm

Przedłużająca się pandemia COVID-19 i nakładane w związku z tym ograniczenia w zakresie działalności powodują, że wielu przedsiębiorców decyduje się lub jest zmuszonych podjąć decyzję o likwidacji działalności. W tym materiale przedstawiamy, jak proces ten przebiega w księgach rachunkowych likwidowanej jednostki.

Artykuł

Dość często jednostki wykupują koszty szkoleń, które trwają dłużej niż kilka miesięcy i obejmują przełom roku. Jeśli są one dodatkowo opłacane ratalnie, powstaje sporo problemów, jak je rozliczyć, a przede wszystkim, kiedy rozpoznać koszt bilansowo i w rozrachunku podatkowym. W tym artykule prześledzimy, jak prawidłowo rozliczyć koszty, zakładając, że jednostka otrzymała fakturę za szkolenie pracownika

Porada

Spółka ponosi wydatki związane z organizacją i funkcjonowaniem rady nadzorczej. Dotyczą one między innymi: 1) wynajmu sal konferencyjnych w celu odbycia posiedzeń, 2) zakupu biletów kolejowych lub wynajmu autokaru w celu zapewnienia dojazdu członków rady nadzorczej na jej posiedzenia, 3) zakupu usług gastronomicznych podczas posiedzeń, 4) szkolenia członków rady nadzorczej. Czy wymienione koszty mogą

Porada
28.06.2013 Rachunkowość firm

Rok 2013 jest pierwszym rokiem, w którym nie ma obowiązku przekazywania rocznych sprawozdań finansowych (tj. tych za rok 2012) do publikacji w "Monitorze Polskim B". Nie oznacza to jednak, że obowiązek składania sprawozdań finansowych do ogłoszenia zupełnie zniknął. Należy pamiętać, że obowiązek ten mają nadal podmioty nieobjęte wpisem do KRS, których sprawozdania finansowe podlegały badaniu, oraz