Podatnik wynajmujący samochody zastępcze na zasadzie cesji wierzytelności od poszkodowanego, może skorzystać z ulgi na złe długi, obniżając podstawę opodatkowania o nieuregulowane wierzytelności, po upływie 90 dni od terminu płatności zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody z analityczno-doradczych usług sklasyfikowanych do grupowania PKWiU 74.90.20.0 oraz związane z projektami koordynacyjnymi, lecz nie doradczymi, mogą być opodatkowane zryczałtowaną stawką 8,5%.
Ulga na złe długi może być stosowana przez podatników ryczałtowych w odniesieniu do nieuregulowanych wierzytelności o zapłatę świadczenia pieniężnego, związanych z transakcjami handlowymi, gdy spełnione są wszystkie warunki określonego w art. 11 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Podatnik prowadzący działalność gospodarczą na zasadach ryczałtu może skorzystać z ulgi na złe długi, jeżeli wierzytelności z wynajmu samochodu zastępczego nie zostały uregulowane w terminie 90 dni od wymagalności płatności, o ile spełnione są warunki z art. 11 ust. 4 ustawy.
Przychody uzyskane z usług związanych z promocją w mediach społecznościowych, sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 59.11.12.0, 63.11.20.0, 58.19.29.0, mogą być opodatkowane zryczałtowaną stawką 8,5%, o ile spełnione są ustawowe przesłanki korzystania z ryczałtu oraz stosowanie właściwej klasyfikacji PKWiU.
Przychody z tytułu świadczenia usług testowania manualnego oprogramowania, sklasyfikowane w PKWiU 62.02.30.0, podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, jeśli nie obejmują doradztwa w zakresie oprogramowania, co umożliwia skorygowanie wcześniejszych zeznań podatkowych zgodnie z wymaganiami Ordynacji podatkowej.
Przychody z "pozostałych usług zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych", sklasyfikowane wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0, podlegają opodatkowaniu ryczałtem ewidencjonowanym w wysokości 8,5% przy założeniu, iż nie są one usługami doradztwa związanego z zarządzaniem.
Przychody z tytułu świadczenia usług zarządzania projektami w branży gier wideo, sklasyfikowane jako PKWiU 70.22.20.0, stanowią przychody z działalności usługowej, do której stosuje się zryczałtowaną stawkę podatku w wysokości 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a UZPD.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z usług manualnego testowania oprogramowania może być stosowany według stawki 8,5%, jeśli przychody te mieszczą się w PKWiU 62.02.30.0, a podatnik spełnia pozostałe warunki ustawowe.
Usługi klasyfikowane jako PKWIU 74.90.19.0, świadczone w ramach działalności gospodarczej, mogą być opodatkowane ryczałtem według stawki 8,5%, pod warunkiem braku wyłączeń wskazanych w ustawie oraz zgodności klasyfikacji PKWiU z opisem przedstawionym przez podatnika.
Przychody osiągane z działalności gospodarczej po przekształceniu działalności jednoosobowej na formę spółki jawnej z małżonkiem mogą być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym, jeżeli małżonek nie rozliczał wcześniej prowadzenia działalności w formie jednoosobowej na zasadach ogólnych.
Przychody uzyskiwane z działalności doradczej, klasyfikowanej jako PKWiU 74.90.20.0, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, jeżeli działalność spełnia warunki określone w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Przychody osiągane przez podatnika prowadzącego pozarolniczą działalność gospodarczą z tytułu usług zarządzania projektami, sklasyfikowanych pod kodem PKWiU 70.22.20.0, kwalifikują się do opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a u.z.p.d., o ile spełnione są warunki ustawowe.
Transakcje łączone z udziałem podmiotów krajowych i zagranicznych mogą podlegać mechanizmowi odwrotnego obciążenia, pod warunkiem spełnienia kryteriów ustawowych dotyczących charakteru i miejsca świadczenia usług oraz dostawy towarów.
Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu dostawy towarów w ramach umowy leasingu finansowego powstaje w momencie wydania towaru leasingobiorcy, zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4 lit. b ustawy o VAT.
Dochody z najmu nieruchomości przez osobę fizyczną mogą być uznane za przychód z działalności gospodarczej, jeżeli czynności związane z najmem mają cechy systematyczności i zorganizowanego przedsięwzięcia gospodarczego.
Wydatki poniesione na wymianę instalacji elektrycznej i grzewczej w ramach modernizacji budynku mieszkalnego mogą być kwalifikowane jako wydatki na cele mieszkaniowe, co uprawnia do skorzystania z ulgi podatkowej.
Przychody z tytułu dzierżawy gruntów rolnych przez podatników prowadzących działalność rolniczą są zwolnione z podatku dochodowego, gdyż stanowią element działalności rolniczej, nie podlegając opodatkowaniu jako dochód z działalności gospodarczej.
Interpretacja indywidualna potwierdza, że przychody z działalności usługowej sklasyfikowanej pod PKD 74.99.Z, stanowiącej pozostałe usługi profesjonalne, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, pod warunkiem braku przesłanek negatywnych określonych w ustawie.
Przychody z działalności polegającej na konfiguracji i administracji systemów informatycznych, klasyfikowane jako 62.09.20.0 w PKWiU, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, z wyłączeniem tworzenia oprogramowania.
Przychody z kompleksowych usług doradztwa strategiczno-marketingowego, przyporządkowane do PKWiU 70.22.11.0, mogą być opodatkowane 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem że świadczone usługi nie są połączone z niezależnymi usługami reklamowymi w rozumieniu PKWiU 73.
Przychody uzyskane z działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług doradczych, sklasyfikowanych jako PKWiU 74.90.20.0, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, o ile działalność ta nie obejmuje usług architektonicznych czy inżynierskich, wymagających wyższej stawki podatkowej. Klasyfikacja wnioskodawcy zgodna z powyższymi standardami warunkuje poprawne
Usługi z zakresu ochrony przeciwpożarowej, świadczone przez osobę fizyczną bez finansowania ze środków publicznych, podlegają opodatkowaniu 14% stawką ryczałtu jako usługi inżynierskie."} 94,