Przemieszczenie towarów z Holandii lub Belgii do Polski przez polskiego nabywcę, w wyniku transakcji z podmiotem szwajcarskim działającym jako podatnik VAT, kwalifikuje się jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, zgodne z art. 9 ust. 1 ustawy o VAT, podlegające opodatkowaniu na terytorium Polski.
Zgodnie z §5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, zużycie energii elektrycznej produkowanej przez jednostki samorządu terytorialnego z generatorów o mocy nieprzekraczającej 1 MW podlega zwolnieniu z akcyzy.
Sprzedaż budynku mieszkalnego z gruntem przez Spółdzielnię Usług Rolniczych, spełniająca przesłanki art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, korzysta z zwolnienia z podatku VAT. Ponadto, taka transakcja dotycząca środków trwałych nie wpływa na limit zwolnienia podmiotowego VAT zgodnie z art. 113 ust. 2 pkt 3 ustawy.
Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT czynny, opodatkowanie usług doradczych, obowiązek składania pliku JPK_VAT oraz sposób fakturowania transakcji.
Dla obowiązku rejestracji w CRPA, jak i dla wyłączenia z tego obowiązku, nie ma znaczenia fakt, że część niewykorzystanej energii (wyprodukowanej przez podmiot nieposiadający koncesji) jest sprzedawana podmiotowi posiadającemu koncesję, ponieważ nie jest to czynność opodatkowana.
Z uwagi na możliwość stosowania zwolnienia wynikającego z § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, będzie ona (jednostka samorządu terytorialnego – Gmina) zobowiązana (w przypadku jego zastosowania) do złożenia deklaracji kwartalnej w terminie do 25. dnia drugiego miesiąca następującego po kwartale w którym powstał obowiązek podatkowy na podstawie art. 24e ust. 1 pkt 1 ustawy, z
Obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki samorządu terytorialnego
Oznacza to, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki
Obowiązki związane z wytwarzaniem i zużyciem energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnego źródła energii w tym obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego
Możliwość wyboru przez Gminę sposobu rejestracji dla celów VAT uzależnionego od jej wewnętrznej organizacji. Uznanie za właściwy sposób zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT wyłącznie pod jednym numerem NIP nadanym Gminie (jedna rejestracja).
Możliwość wyboru przez Gminę sposobu rejestracji dla celów VAT uzależnionego od jej wewnętrznej organizacji oraz uznanie za właściwy sposób zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT wyłącznie pod jednym numerem NIP nadanym Gminie (jedna rejestracja).
uznanie zakupu odczynników do badań genetycznych za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Czy jednostka jest w świetle przepisów prawa podatkowego odrębnym od Powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług?
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostka budżetowa jest odrębnym od powiatu podatnikiem podatku od towarów i usług.
Czy dla celów rozliczeń VAT Powiat i jego wszystkie Jednostki Budżetowe powinni być traktowani jako jeden łączny podatnik VAT czynny i w konsekwencji dokonywać winny jednego rozliczenia deklaracyjnego na gruncie VAT poprzez Powiat?
Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy jednostki budżetowe są odrębnymi podatnikami podatku od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Powiatu i jego jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku od towarów i usług oraz wykazywania w składanych deklaracjach podatku należnego i naliczonego, który należy przypisać czynnościom realizowanym przez Powiat
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników.
Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.