Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem jednostek czynności w zakresie pomocy społecznej.
Czy dochody osiągane przez Centrum w oparciu o ustawę o zatrudnieniu socjalnym w związku z integracją społeczną i zawodową dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT?
Wnioskodawca świadcząc za pośrednictwem jednostki organizacyjnej zadania, polegające na organizowaniu i świadczeniu usług opiekuńczych nie jest podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i w zakresie, w jakim realizuje ww. zadania jest objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w zakresie edukacji i pomocy społecznej jest wyłączona z opodatkowania VAT. Takie stanowisko zajął Minister Finansów w interpretacji ogólnej z 10 czerwca 2020 r. Przedstawiamy fragment tej interpretacji, jej pełna treść jest dostępna na www.inforlex.pl/ewydania w zakładce Interpretacje.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży posiłków uczniom Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, których wyżywienie finansowane jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, będący jednostką budżetową Gminy oraz w zakresie zwolnienia od podatku sprzedaży posiłków uczniom Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, których wyżywienie finansowane jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej,
W zakresie nieuznania Gminy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem Jednostki czynności
Nieuznanie Gminy za podatnika z tytułu realizacji wykonywanych za pośrednictwem jednostek czynności w zakresie pomocy społecznej.
Nieuznanie Powiatu za podatnika podatku VAT z tytułu realizacji usług pomocy społecznej wykonywanych za pośrednictwem DPS.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez Gminę w ramach zadań z zakresu pomocy społecznej.
Wyłączenie z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy czynności w zakresie pomocy społecznej wykonywanych za pośrednictwem jednostki budżetowej związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych oraz zapewnieniem pobytu w domu pomocy społecznej.
Zwolnienie od podatku dla usług wyżywienia w stołówce szkolnej bez względu na źródło finansowania obiadów, zwolnienie z podatku VAT dla usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych a także pobytu w DPS, wyłączenie z opodatkowania VAT czynności wydania duplikatu Karty Dużej Rodziny
1. Czy do czynności w zakresie pomocy społecznej wymienionych w punkcie od nr 1 do nr 4 wykonywanych przez Miasto za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, zastosowanie znaleźć powinien art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, który wyłącza w tym zakresie uznanie Miasta za podatnika VAT, a tym samym czy powyższe czynności podlegają opodatkowaniu VAT? 2. Czy, w przypadku udzielenia negatywnej odpowiedzi
W analizowanej sprawie mamy do czynienia z sytuacją, w której występuje skonkretyzowane świadczenie (należności za usługi w zakresie opieki społecznej), które jest wykonywane z nakazu organu (decyzja administracyjna) pomiędzy dwoma określonymi stronami transakcji, dla którego istnieje bezpośredni beneficjent czynności. Wnioskodawca zobowiązuje się wykonać określone decyzją administracyjną czynności
Wnioskodawca świadcząc specjalistyczne usługi opiekuńcze będzie podatnikiem w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i w zakresie, w jakim zrealizuje ww. zadania nie będzie objęty regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług. Jednocześnie oceniając czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi będą korzystały ze zwolnienia od podatku od towarów i usług należy podkreślić, że usługi spełniające
Zwolnienia od podatku VAT usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających oraz zapewnienia całodobowej opieki z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności osobom, które nie mogą samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu i którym nie można zapewnić niezbędnej pomocy i opieki w miejscu zamieszkania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 oraz art. 43 ust. 1 pkt 24 lit a) ustawy o VAT, zwolnienia od podatku
Brak obowiązku uwzględnienia przez Miasto po centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług jego jednostek organizacyjnych.
dot. możliwości zwolnienia z opodatkowania ryczałtu wypłacanego pracownikowi socjalnemu w związku z jazdami lokalnymi
Wnioskodawca z uwagi na fakt przekroczenia kwoty 40.000 zł obrotu w roku 2010 z tytułu świadczenia usług na rzecz osób, o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej mógł korzystać do dnia 30 kwietnia 2011r., stosownie do zapisu § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. rozporządzenia. Zatem od dnia
Czy biorąc pod uwagę art. 121 ust. 3c ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. oraz art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, pracodawca powinien potrącać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwoty miesięcznego ryczałtu samochodowego wypłacanego pracownikom socjalnym za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych?
Czy z tytułu wypłacanego pracownikowi socjalnemu na podstawie art. 121 ust. 3c ustawy o pomocy społecznej, ryczałtu z tytułu używania samochodu prywatnego do celów służbowych należy potrącić zaliczkę na podatek dochodowy?
Zwolnienie z opodatkowania ryczałtu wypłacanego z tytułu używania przez pracowników socjalnych do celów służbowych pojazdów prywatnych.