Czynności wykonywane pomiędzy Fundacją a jej wewnętrznymi Zakładami (Ośrodkiem i Przedszkolem) mają charakter wewnętrzny, są nieopodatkowane VAT, ponieważ nie są wykonywane przez odrębne podmioty prawa, lecz stanowią integralną część wewnętrznej struktury organizacyjnej Fundacji.
W kontekście art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi i koszty związane z transakcjami inwestycyjnymi, o ile te transakcje pośrednio wspierają działalność opodatkowaną VAT podatnika.
Otrzymanie darowizny przez Fundację Rodzinną w postaci Zespołu składników majątkowych na mocy art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest zwolnione z tego podatku, co powoduje brak obowiązku rozpoznania przychodu podatkowego.
Przeniesienie majątku z jednoosobowej działalności gospodarczej do fundacji rodzinnej stanowi transakcję zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa i zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Przekazanie składników majątkowych na rzecz Fundacji rodzinnej, w formie darowizny, stanowi zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa na gruncie art. 2 pkt 27e ustawy o VAT, co skutkuje wyłączeniem z opodatkowania VAT na podstawie art. 6 pkt 1 tej ustawy.
Przekazanie przez Wnioskodawcę w formie darowizny składników majątkowych na rzecz Fundacji rodzinnej stanowi zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a zatem korzysta z wyłączenia spod opodatkowania podatkiem VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Wpłaty dokonywane przez widzów na platformie streamingowej jako donejty nie kwalifikują się jako darowizny w rozumieniu ustawy o podatku od spadków i darowizn, a są elementem działalności gospodarczej wnioskodawcy.
Fundacja rodzinna, jako wyłączny udziałowiec spółek zagranicznych, nie spełnia przesłanek uznania sprawdzonych spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane w rozumieniu art. 30f ust. 3 ustawy o PIT, co wyklucza obowiązek opodatkowania beneficjentów fundacji z tego tytułu.
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, fundacja rodzinna jest zwolniona z opodatkowania dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych oraz nie jest zobowiązana do prowadzenia rejestrów zagranicznych jednostek i ewidencji zdarzeń. Zwolnienie to nie obejmuje innych wyłączeń wskazanych w ustawie. Decyzja zależy od zgodności działalności fundacji z zakresem określonym dla fundacji rodzinnych
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Fundacja rodzinna, posiadająca udziały w zagranicznych jednostkach kontrolowanych, korzysta z przysługującego jej zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, dlatego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych określonym w art. 24a tej ustawy.
Wniesienie składników majątku, takich jak nieruchomości oraz związane z nimi umowy i zobowiązania, do fundacji rodzinnej, stanowi zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Sposób opodatkowania świadczenia wypłaconego z fundacji w Liechtensteinie i możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Skutki podatkowe utworzenia fundacji rodzinnej w księstwie Lichtensteinu, wniesienia do niej udziałów w Luksemburskiej spółce oraz wypłaty przez fundacje kwot na rzecz beneficjentów fundacji.
Ustalenie czy spółka zagraniczna jest zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Nabywanie, posiadanie i sprzedaż przez Wnioskodawcę jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych typu ETF, a działalność, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy o fundacji rodzinnej. Zwolnieniem, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.
Zwolnienie fundacji rodzinnej z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz brak obowiązku prowadzenia rejestru oraz ewidencjonowania zdarzeń.
W zakresie uznania Spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane.
Ustalenie obowiązku podatkowego od dochodów Spółki Cypryjskiej dla Fundacji Rodzinnej oraz obowiązku prowadzenia przez Fundację rejestru zagranicznych jednostek.
W opisanej sprawie nie zostanie spełniona przesłanka, która powtarza się w art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a i pkt 5 lit. a ustawy o PIT, w konsekwencji czego Spółka nie będzie dla Wnioskodawcy jako fundatora i beneficjenta Fundacji zagraniczną jednostką kontrolowaną. Jako beneficjent oraz fundator Fundacji Rodzinnej Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku od dochodu zagranicznej