Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Wartość poniesionych przez zagranicznego usługodawcę kosztów należności celno-podatkowych Wnioskodawca powinien uwzględnić w podstawie opodatkowania z tytułu importu usług.
Mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny Spółka zainteresowana jest uzyskaniem odpowiedzi na pytanie czy jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% w przypadku każdego z typów zdarzeń opisanych w stanie faktycznym w odniesieniu do usług za które ponosi odpłatność w postaci kosztów związanych z importem towarów np. opłaty dokumentacyjne, zwolnienie kontenera, demurrage, detention,
wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 0% kompleksowych usług międzynarodowej spedycji towarów związanej z transportem międzynarodowym na podstawie posiadanych dokumentów.
Jaką stawkę podatku VAT Spółka powinna zastosować do kosztów ubezpieczenia towarów zarówno w eksporcie jak i imporcie towarów, wystawiając fakturę swoim kontrahentom?
1) Czy wartość czynszu za dzierżawę gruntów będzie dla spółki kosztem uzyskania przychodów czy też zwiększy wartość początkowa inwestycji?W ocenie Spółki czynsz dzierżawny stanowi wydatki inwestycyjne. 2) Czy przychód dla Spółki nastąpi w momencie zakończenia inwestycji i ustalenia harmonogramu spłat, czyli bez uwzględnienia kwestii rat, a kosztem uzyskania przychodu będzie wartość poniesionych nakładów
Czy możliwość skorzystania przez Spółkę ze zwolnienia importu towarów od podatku od towarów i usług jest uwarunkowane rejestracją niemieckiej firmy jako podatnika VAT UE w Polsce i koniecznością uzyskania polskiego numeru NIP z prefiksem PL, identyfikującego Spółkę do celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, czy też spełnienie tego warunku nie jest konieczne?
Stan faktyczny I1. Czy zastosowana przez nas stawka podatkowa jest prawidłowa? Czy może mamy prawo nie obciążać klienta podatkiem VAT zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 2, w myśl którego miejscem świadczenia usług transportowych jest miejsce gdzie transport się odbywa, z uwzględnieniem pokonanych odległości, z zastrzeżeniem art. 28.2. Jaką stawkę należałoby zastosować w sytuacji gdyby zlecającym zorganizowanie
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż: 1/prowadzone przez podatnika przedsiębiorstwo /firma spedycyjna / otrzymało od polskiego klienta zlecienie na przewóz towarów importowych /książki z USA/ z lotniska w Hamburgu do Łodzi. Powyższa usługa została zlecona polskiej firmie przewozowej, która za wykonaną usługę wystawiła fakturę ze stawką podatku VAT 22%. Firma podatnika wystawiła następnie
1. Czy w poniższej sytuacji należy wystawić fakturę wewnętrzną dotyczącą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz od usług spedycji i naliczyć podatek VAT pomimo, że towar nie przekroczył granic Polski, czy może podatnik powinien zarejestrować się na terenie Niemiec jako podatnik i tam rozliczać się z podatku?2. Czy ma prawo zastosować stawkę zerową dotyczącą eksportu w sytuacji, kiedy przewoźnik (spedytor