Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% do świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Kontrahenta usługi spedycyjnej.
Wartość poniesionych przez zagranicznego usługodawcę kosztów należności celno-podatkowych Wnioskodawca powinien uwzględnić w podstawie opodatkowania z tytułu importu usług.
Mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny Spółka zainteresowana jest uzyskaniem odpowiedzi na pytanie czy jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% w przypadku każdego z typów zdarzeń opisanych w stanie faktycznym w odniesieniu do usług za które ponosi odpłatność w postaci kosztów związanych z importem towarów np. opłaty dokumentacyjne, zwolnienie kontenera, demurrage, detention,
wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką 0% kompleksowych usług międzynarodowej spedycji towarów związanej z transportem międzynarodowym na podstawie posiadanych dokumentów.
Czy Wnioskodawca postępuje właściwie wystawiając faktury dla kontrahentów na konwoje i postoje związane z transportem międzynarodowym stosując stawkę 0%? Czy dla transportów, odbywających się poza terenem Unii, nie przebiegającym w jakikolwiek sposób na terenie Unii, a także postojów i konwojów związanych z tym transportem można stosować stawkę VAT 0% na podstawie stawki art. 83 ust. 3?
Czy w związku z opisaną powyżej sytuacją dochodzi do importu usług, jeśli tak to w jakim zakresie tj. czy za import usług podlegający opodatkowaniu w Polsce należy uznać wszystkie dokonane nabycia towarów (paliwo) i usług (przejazdy za autostrady, myjnię, naprawy serwisowe itp.) na podstawie faktury obciążeniowej oraz dodatkowo z tytułu faktury obciążeniowej z tytułu pobranej prowizji za korzystanie
Jaką stawkę podatku VAT Spółka powinna zastosować do kosztów ubezpieczenia towarów zarówno w eksporcie jak i imporcie towarów, wystawiając fakturę swoim kontrahentom?
Z jakiego dnia należy zastosować kurs przeliczeniowy (średni NBP) do faktur dokumentujących usług określonych w art. 19 ust. 13 pkt 2 a,b,c ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w celu prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego?
Stan faktyczny I1. Czy zastosowana przez nas stawka podatkowa jest prawidłowa? Czy może mamy prawo nie obciążać klienta podatkiem VAT zgodnie z art. 27 ust. 2 pkt 2, w myśl którego miejscem świadczenia usług transportowych jest miejsce gdzie transport się odbywa, z uwzględnieniem pokonanych odległości, z zastrzeżeniem art. 28.2. Jaką stawkę należałoby zastosować w sytuacji gdyby zlecającym zorganizowanie
1) Jak dokumentować usługi transportowe świadczone na terytorium krajów należących do UE ?2) Jak dokumentować transakcję, kiedy polski podatnik UE zleca firmie wykonanie usługi transportowej polegającej na dostarczaniu towaru do innego kraju UE dla podatnika VAT UE ?3) Jak traktować usługę (czy to jest transakcja trójstronna), jeśli na zlecenie polskiego kontrahenta podatnika VAT UE wykonywana jest