Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Gmina ma prawo do odliczenia VAT od wydatków na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, stosując proporcję opartą na zużyciu m3, co obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do czynności opodatkowanych, a nie generalny prewspółczynnik z rozporządzenia.
Czynność wprowadzenia energii elektrycznej wyprodukowanej w instalacjach fotowoltaicznych do sieci podlega opodatkowaniu VAT, zaś otrzymane dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych nie stanowi podstawy opodatkowania tym podatkiem.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na wykonanie instalacji fotowoltaicznych.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji.
brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją inwestycji
W zakresie: - opodatkowania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, - prawa do pełnego odliczenia przed 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, - prawa do pełnego odliczenia po 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące,
Pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych na budowę świetlic, od wydatków dotyczących bieżącego utrzymania tych obiektów oraz od wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu Gminy.
prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących realizację inwestycji w związku z zawarciem aneksu w sprawie wydzierżawienia nieruchomości;prawo do korekty podatku naliczonego z faktur za lata 20082013 w trybie art. 91 ust. 8 ustawy o VAT;prawo do odliczenia podatku naliczonego po podpisaniu aneksu w trybie art. 86 ust. 10 i 11;obowiązek wykazania jednorazowej ww. korekty
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w wykazanych fakturach inwestycyjnych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego Domu Strażaka celem urządzenia Domu Kultury i Biblioteki? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego
Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd i odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktury VAT wystawionej przez wykonawcę z danymi Gminy z okresu kiedy czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT był Urząd?
1.Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd ? 1.1Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej
Czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia dla sołtysów w wysokości do 200 zł powinny być zastosowane przepisy, o których mowa wart. 41 ust. 1 - tzn. na zasadach ogólnych, pobrać zaliczkę na podatek i pobrać miesięczne koszty uzyskania w wysokości 20% przychodu, czy można zastosować art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nie stosować miesięcznych kosztów uzyskania i pobrać
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwość dokonania korekty deklaracji VAT-7.
Czy gmina prawidłowo zakwalifikowała wypłacone sołtysominkasentom wynagrodzenia z tytułu czynności poboru inkasa podatków do przychodów, o których mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy do wynagrodzenia nie przekraczającego kwoty 200 zł, otrzymanego przez sołtysa z tytułu poboru podatku w drodze inkasa powinny być zastosowane przepisy mówiące o tym, że w takiej sytuacji nie uwzględnia się kosztów uzyskania przychodu, a zryczałtowany podatek wynosi 18%?
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z uwagi na brak wykorzystywania zakupów do wykonywania czynności opodatkowanych.
wskazanie komu powinien być nadany numer identyfikacji podatkowej: Gminie, która ma osobowość prawną, czy Urzędowi Gminy, który obsługuje Gminę
Czy z tytułu ww. umorzeń Gmina (w jej imieniu dział Urzędu Gminy) powinna wystawić PIT-8C?
Czy Urząd Gminy ma prawo odzyskania podatku VAT w związku z realizacją zadania inwestycyjnego ?
Czy Gmina ma możliwość odzyskania podatku VAT dla inwestycji pod nazwą "Renowacja boiska sportowego i przystosowanie terenu dla potrzeb rekreacyjno-kulturalnych w xxx"?