W procedurze uproszczonej import towarów możliwy jest na podstawie commercial invoice, niezależnie od zapłaty na moment odprawy. Sprzedaż pudełka z licencją, uznaną za świadczenie złożone z elementem dominującym w postaci usługi (licencji), podlega opodatkowaniu stawką VAT dedykowaną dla usług.
Tranzyt towarów przez terytorium Polski, nieobjętych obrotem w UE i objętych procedurą tranzytu, nie powoduje obowiązku podatkowego z tytułu importu. Eksport tych towarów na Ukrainę, potwierdzony komunikatem IE-45, podlega opodatkowaniu VAT stawką 0%.
Podatnikowi rozliczającemu VAT z tytułu importu towarów na zasadach określonych w art. 33a ustawy o VAT nie przysługuje prawo do korekt deklaracji podatkowej w dowolnym terminie; musi je dokonać w ciągu czterech miesięcy od powstania obowiązku podatkowego, w przeciwnym wypadku utraci prawo do takiego rozliczenia i będzie musiał zapłacić podatek wraz z odsetkami.
Sprzedaż towarów dokonywana w ramach procedury tranzytu, nie powodująca przejścia towarów do obrotu na terytorium Unii Europejskiej, nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, pomimo przejścia towarów przez terytorium kraju.
Opisana transakcja nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7a ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów; dokumentowanie sprzedaży; brak obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej; brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Uznanie dostawy Towarów przemieszczanych w procedurze tranzytu z Chin na terytorium Ukrainy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Zwolnienie z opodatkowania przychodu z tytułu Pomocy otrzymanej przez Spółkę na podstawie Umowy.
Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną rozliczaną z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w ewidencji, deklaracji oraz w informacji podsumowującej.
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.
Określenia miejsca opodatkowania opisanej we wniosku transakcji dropshippingu.
Uznanie dostawy Towarów przemieszczanych w procedurze tranzytu z Chin na terytorium Ukrainy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Uznanie transakcji za dostawę towarów, określenie miejsca opodatkowania, obowiązek rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowanie za pomocą faktury i na kasie rejestrującej
Ustalenie miejsca świadczenia dla kompleksowej usługi związanej z obsługą procesów posprzedażowych Produktów B oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu Produktów Zamiennych.
Rozliczenie podatku VAT z tytułu sprzedaży towarów dokonywanej na terytorium Niemiec oraz pozostałych krajów Unii Europejskiej, innych niż Niemcy i Polska.
Obowiązki związane z obrotem wyrobami energetycznymi
Braku możliwości rozpoznania transakcji nabycia towarów od firmy z Czech w przypadku dokonania importu na terenie Niemiec jako transakcji trójstronnej uproszczonej oraz braku obowiązku rozliczenia podatku VAT i wykazania jej w deklaracji JPK_V7M, braku obowiązku rozliczenia podatku VAT od sprzedaży towarów do firmy z Francji w przypadku dokonania importu na terenie Niemiec i wykazania jej w deklaracji
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z decyzji organu celno-skarbowego, niewykazywania w deklaracji podatku należnego określonego na podstawie decyzji organu celno-skarbowego i okresu, w którym należy wykazać podatek
w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wynikającego z decyzji organu celno-skarbowego, niewykazywania w deklaracji podatku należnego określonego na podstawie decyzji organu celno-skarbowego i okresu, w którym należy wykazać podatek
Uznanie, że Wnioskodawca może traktować nieodpłatnie wydane dystrybutorom (odbiorcom) towary jako próbki, o których mowa w art. 7 ust. 7 ustawy, a tym samym nie ma obowiązku wykazania podatku VAT od przekazywanych nieodpłatnie próbek, oraz że nieodpłatne wydanie towarów nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a także w zakresie możliwości stosowania procedury uproszczonej do rozliczania podatku należnego
Podatek od towarów i usług w zakresie: rozliczenia importu towarów na terytorium Polski, momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu towarów, obliczenia i wykazania kwoty podatku należnego, określenia, czy rozliczenie zamknięcia stanowi dokument celny, możliwości rozliczenia podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy, konieczności rozliczania podatku należnego zgodnie z art. 33a ustawy
W stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 października 2020 r., wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub import usług od podmiotu powiązanego powinny być zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług oznaczane jako TP.