Zwrot kosztów dojazdu lekarzy weterynarii do miejscowości innej niż siedziba pracodawcy jest zwolniony z opodatkowania, pod warunkiem spełnienia limitów ustawowych, natomiast zwrot kosztów za jazdy lokalne jest opodatkowany.
Dotacje wynikające z modelu cen transferowych, mające na celu utrzymanie rentowności działalności, nie stanowią podstawy opodatkowania VAT, gdyż nie są wynagrodzeniem za skonkretyzowane świadczenia usług.
Usługi wynikające z instrumentu finansowego opartego na umowie vPPA zwolnione są z podatku VAT, jednak nie są klasyfikowane jako transakcje pomocnicze, tym samym powinny być uwzględnione przy kalkulacji proporcji VAT Wnioskodawcy.
Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu importu usług związanych z saldem przedpłaconym na portalu reklamowym przypada na moment dokonania wpłaty na saldo przedpłacone, jeżeli zapłata stanowi przedpłatę na konkretną usługę znaną stronom umowy na dzień dokonania płatności.
Wykazanie w PIT-8C kosztów uzyskania przychodu z pochodnych instrumentów finansowych jest obligatoryjne przy ich realizacji lub zbyciu; nie dotyczy wygaszenia opcji 'out-of-the-money' bez przychodu.
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Udział pracowników w organizowanych przez pracodawcę spotkaniach integracyjnych na warunkach wskazanych w stanie faktycznym, nie wywołuje skutków podatkowych w postaci powstania opodatkowanego przychodu z nieodpłatnych świadczeń.
Przekazanie instalacji OZE po zakończeniu projektu gminnego nie powoduje powstania przychodu z nieodpłatnych świadczeń po stronie mieszkańców gminy, nie rodząc obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych ani obowiązku sporządzenia informacji PIT-11 przez gminę.
Podatnik wykonujący faktyczną władzę rodzicielską nad małoletnimi dziećmi, niezależnie od ich miejsca zamieszkania, jest uprawniony do skorzystania z ulgi prorodzinnej na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem spełnienia kryteriów związanych z wykonywaniem pieczy nad dziećmi.
Udziały fantomowe przyznawane pracownikom w ramach programów motywacyjnych nie stanowią pochodnych instrumentów finansowych w rozumieniu art. 5a pkt 13 ustawy o PIT. Przychód powstaje dopiero w momencie realizacji świadczenia pieniężnego, stanowiąc przychód pracownika ze stosunku pracy, a obowiązek płatnika obciąża pracodawcę.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przyjął, że z rozporządzenia CHF wynika możliwość zaniechania poboru podatku w przypadku umorzenia kredytów na cele mieszkaniowe, zaciągniętych zarówno na potrzeby kredytobiorców, jak i ich dzieci, spełniając kryteria dotyczące jednej inwestycji mieszkaniowej.
Wynagrodzenia wypłacane członkom Komisji działającej przy izbie lekarskiej, powołanym uchwałą, stanowią przychody z innych źródeł i nie wymagają poboru zaliczki na podatek dochodowy przez płatnika, lecz jedynie wystawienia informacji PIT-11.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Nabywca usług zagranicznych, będący czynnym podatnikiem VAT, jest obowiązany do skorygowania rozliczeń importu usług przez wykazanie podatku należnego i naliczonego za okres powstania obowiązku podatkowego, niezależnie od posiadania numeru VAT UE w chwili zakupu tych usług, pod warunkiem wykorzystywania ich do czynności opodatkowanych.
Program motywacyjny, który tworzy możliwość nabycia akcji podlega regulacjom art. 24 ust. 11b Ustawy o PIT, a związek podatkowy powstaje przy odpłatnym zbyciu akcji. Jednakże, jeśli akcje są nabywane poza relacją umowy pracy, jest to przychód z innych źródeł, obciążający obowiązkami informacyjnymi.
Podstawę opodatkowania dostaw towarów stanowi cena jednostkowa części kotłów wskazana w umowie, a momentem powstania obowiązku podatkowego jest chwila dokonania dostawy. Faktury powinny obejmować wyłącznie dostawy opodatkowane na terytorium Polski, zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT.
Świadczenia uzyskiwane przez pracowników z tytułu umowy instrumentu finansowego opartego na wskaźnikach finansowych, niewykazujące cech typowych dla pochodnych instrumentów finansowych, podlegają kwalifikacji jako przychód ze stosunku pracy, nakładając obowiązki płatnika na podmiot je wypłacający.
Nabycie udziałów fantomowych przez uczestników programu motywacyjnego nie rodzi przychodu podatkowego w momencie nabycia. Przychód ten powstaje przy realizacji praw i stanowi przychód z kapitałów pieniężnych, co nie nakłada na emitenta obowiązków płatnika, a jedynie obowiązki informacyjne zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przywóz kabli podmorskich na obszar Polskiej Wyłącznej Strefy Ekonomicznej, która nie jest terytorium kraju w rozumieniu ustawy o VAT, nie stanowi importu i nie podlega obowiązkowi rozliczenia podatku należnego, jeśli nie powstaje dług celny.
Transakcja zakupu towarów z Chin przez podatnika UE może być uznana za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, mimo braku numeru VAT UE kontrahenta, i powinna być wykazywana w deklaracji JPK_V7M bez informacji podsumowującej, natomiast obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.
Dofinansowanie wyjazdu rekreacyjno-sportowego z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podatkowego dla uczestników, gdy głównym celem jest integracja pracowników. Nie występuje przysporzenie majątkowe, ergo brak podstaw do opodatkowania.
Uczestnictwo w spotkaniach integracyjnych, finansowanych przez pracodawcę, nie powoduje powstania przychodu u pracowników, jeżeli świadczenia te mają charakter organizacyjny i służą głównie interesom pracodawcy, a nie przynoszą bezpośrednich korzyści majątkowych uczestnikom.