Zakup obligacji Skarbu Państwa przez spółkę z o.o. opodatkowaną estońskim CIT nie skutkuje powstaniem dochodu do opodatkowania ryczałtem oraz nie wyłącza spółki z estońskiego CIT, pod warunkiem, że przychody pasywne z tego tytułu nie przekroczą 50% przychodów z działalności.
Kwoty uzyskane z tytułu obligacji w formie odsetek lub dyskonta nie stanowią wynagrodzenia z czynności objętych zakresem VAT, ponieważ podmiot nie działa jako podatnik VAT w ramach zarządzania majątkiem. Nie ma też obowiązku stosowania art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT wobec otrzymywanych kwot.
Spółka nie może skorzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, gdyż nie spełnia warunków określonych w art. 28j ustawy o CIT, w szczególności dotyczących zakazu posiadania udziałów w innym podmiocie oraz sporządzania sprawozdań według MSR.
Zakup Nieskarbowych Papierów Dłużnych przez spółkę z o.o. poprzez bank komercyjny, z koniecznością zawarcia umowy o świadczenie usług powierniczych nie prowadzi do utraty prawa do opodatkowania spółki ryczałtem od dochodów spółek (estońskim CIT), jeżeli nabywane aktywa pozostają własnością spółki i nie wynikają z nich nowe prawa majątkowe.
Ustalenie czy przychody powstałe z tytułu rozliczenia dodatniego wyniku Transakcji IRS stanowią przychody o charakterze odsetkowym.
Możliwość wyłączenia z limitu kosztów finansowania dłużnego kosztów związanych z realizacją długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej.
Czy zakup obligacji skarbowych lub nieskarbowych papierów dłużnych poprzez bank komercyjny, z czego wynika konieczność zawarcia z bankiem umowy o świadczenie usług powierniczych, spowoduje utratę prawa do opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek (tzw. estońskiego CIT). Czy do przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT należy wliczać całą kwotę otrzymaną przez Spółkę z
Skutki podatkowe sprzedaży obligacji zagranicznych na rynku wtórnym.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez spadkodawcę na nabycie Instrumentów Finansowych.
Czy realizowana przez Spółkę rozbudowa, przebudowa (…), finansowana w ramach programu emisji obligacji, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy koszty finansowania dłużnego, stanowią koszty finansowania dłużnego wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury
1. Czy Wnioskodawca, jako emitent papierów wartościowych dokonujący wypłaty należności z tytułów o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1-2 ustawy o CIT, jest zobowiązany do przekazania Podmiotowi prowadzącemu rachunki informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, jedynie gdy łącznie wystąpi: (i) powiązanie w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT pomiędzy Wnioskodawcą a Podatnikiem
podatkowanie wykupu obligacji strukturyzowanych emitowanych przez zagranicznego emitenta oraz podstawy obliczenia daniny solidarnościowej
w zakresie ustalenia: - czy realizowana przez Wnioskodawcę Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, spełniający warunki wskazane w art. 15c ust. 8 pkt 1-4 ustawy o CIT, - czy odsetki od Obligacji oraz odsetki od środków udostępnionych Spółce w ramach uczestnictwa w systemie cash-pooling - w części, w jakiej zostały przeznaczone
Możliwości zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie obligacji.
kwalifikacja do źródła przychodów innych niż zyski kapitałowe przychodów i kosztów podatkowych rozpoznanych z tytułu różnic kursowych powstałych w związku z wykupem/sprzedażą obligacji
ustalenie czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na zaprojektowaniu, budowie, utrzymaniu, zarządzaniu i eksploatacji Instalacji stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 updop, a w konsekwencji zgodnie z art. 15c ust. 8 updop przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego nie bierze się pod uwagę kosztów finansowania dłużnego wynikających
ustalenie czy opisane we wniosku inwestycje w obcym środ-ku trwałym stanowią długoterminowy projekt z zakresu infra-struktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w konsekwencji koszty wynikające z kredytów i pożyczek wykorzystanych do budowy tych inwestycji nie będą brane pod uwagę przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
ustalenie czy rozbudowa oraz modernizacja infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej może zostać uznana za projekt z zakresu infrastruktury publicznej o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym czy Spółka może nie uwzględniać tych odsetek i prowizji przy ustalaniu limitu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Czy Spółka słusznie zalicza całość kosztów finansowych dotyczących emisji obligacji, wyemitowanych na finansowanie modernizacji infrastruktury tramwajowej oraz modernizacji i zakupu nowych wagonów tramwajowych, do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1, art. 15c ust. 1, ust. 9 i ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawych?
usługi świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz Zleceniodawcy należy potraktować jako pośrednictwo w świadczeniu usług, których przedmiotem są instrumenty finansowe i tym samym dla wskazanych usług należy zastosować zwolnienie od podatku od towarów i usług, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy.
w zakresie obowiązku sporządzenia informacji PIT-8C w związku z wykonywaniem czynności zleconych przez Klienta lub Emitenta
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku czynności udzielania pożyczek.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, wykonywanie funkcji Agenta Emisji przez Bank (czynności opisane we wniosku) na zlecenie Emitenta, w sytuacji w której Bank nie prowadzi rachunku papierów wartościowych ani rachunku zbiorczego a jednie wykonuje czynności zlecone spoczywające na Emitencie, nie rodzi po stronie Banku konieczności sporządzenia informacji o uzyskanych przychodach