W zasadzie każdy z oferowanych benefitów stanowi dla pracowników opodatkowany i oskładkowany przychód ze stosunku pracy. Jednak po spełnieniu określonych warunków istnieje możliwość zaoszczędzenia na ww. należnościach publicznoprawnych od przekazanych świadczeń. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczalności wyłączenia danego świadczenia z podstawy wymiaru podatku i składek ZUS rekomendujemy, aby
Spółka z o.o., będącą podatnikiem podatku CIT i VAT, utworzyła w 2022 r. odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚS). Zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych spółka przekazała zgodnie z ustawowym terminem środki pieniężne na wyodrębniony rachunek bankowy. Został także sporządzony we współpracy z pracownikami spółki i zatwierdzony regulamin dotyczący
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Zakres skutków podatkowych powstałych po stronie uczestników programu motywacyjnego organizowanego przez Spółkę, związanych z otrzymaniem nagrody rzeczowej oraz ciążących na Spółce obowiązków informacyjnych.
Czy nieodpłatne przekazanie nagród stanowić będzie przychód u Wnioskodawczyni?
Czy zakupione przez Wnioskodawczynię nagrody dla Użytkowników stanowić będą u Wnioskodawczyni koszt uzyskania przychodu?
Jaką stawkę podatku należy zastosować i jak rozliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych (wymagane deklaracje i informacje podatkowe) z tytułu przekazanych zegarków osobom wybranym przez kapitułę festiwalu (osobie mającej miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz osobom nie mającym miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej) zasłużonym w sporcie i w działalności
Jednostka zwróciła się do Urzędu Skarbowego w Prudniku z następującymi pytaniami:1. Czy przy obciążaniu pracownika za prywatne rozmowy telefoniczne powadzone z aparatu służbowego należy wystawić faktury indywidualne dla każdego pracownika, czy też wystarczające jest wystawienie jednej zbiorczej faktury wewnętrznej na koniec miesiąca? Zaznaczono przy tym, że pracownicy wpłacają należność za rozmowy