Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Zwolnienie przedmiotowe z tytułu dofinansowania wycieczki i spotkania integracyjnego z ZFŚS dla pracowników
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Częściowe sfinansowanie pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczek i uczestnictwa w imprezach kulturalno-oświatowych.
W przypadku sfinansowania spotkania integracyjnego, w którym uczestniczyć będą pracownicy oraz byli pracownicy na zasadzie powszechnej dostępności, nie można mówić o przychodzie uzyskanym z tytułu nieodpłatnego świadczenia. W przypadku spotkania integracyjnego trudno różnicować sytuację pracowników i emerytów/rencistów. Dlatego też zasadne jest przenieść powyższe wskazania również na relacje byłego
Zorganizowanie przez pracodawcę dla swoich pracowników imprez obejmujących działalność sportowo-rekreacyjną i kulturalno-oświatową sfinansowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego (korzyści), a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym.
Czy sfinansowanie spotkania kulturalno sportowego ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych spowoduje u pracownika powstanie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i, czy osoby, które nie będą uczestniczyły w spotkaniu, choć miały taką możliwość, powinny również zostać opodatkowane tym podatkiem?
Od 1 stycznia 2017 r. regulamin pracy i wynagradzania oraz fundusz świadczeń socjalnych muszą tworzyć pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników. Dotychczas obowiązek tworzenia tych regulaminów oraz prowadzenia zfśs mieli pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. To jedna z najważniejszych zmian, jakie wprowadziła ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego
w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych imprez integracyjnych dla pracowników
w zakresie obowiązków płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych imprez integracyjnych dla pracowników.
Obowiązek płatnika z tytułu udziału pracowników w wycieczce integracyjnej.
Czy sfinansowana impreza z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych stanowi przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym podlega opodatkowaniu?
Czy Spółka spełnia kryteria uznania jej za instytucję pożyczkową, a w konsekwencji za podatnika podatku od niektórych instytucji finansowych, w związku z udzielaniem pożyczek z ZFŚS dla byłych pracowników Spółki (emerytów i rencistów)?
Obowiązki płatnika z tytułu świadczenia w postaci imprezy o charakterze wypoczynkowo rekreacyjnym tj. spotkania świątecznego dla wszystkich pracowników, w całości finansowanego z ZFŚS.
Czy wartość świadczeń rzeczowych, których nie można zindywidualizować, powinna być uwzględniana dla zastosowania art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy, do obciążenia podatkiem dochodowym, podczas gdy ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia rzeczy?
Czy jeżeli na fakturze za wcześniej opisane imprezy koszt jest łączny na wszystkich pracowników biorących udział w imprezie zasadne jest szacowanie kosztu na jednego pracownika przez określenie ogólnego kosztu imprezy przez liczbę pracowników biorących udział w imprezie i potrącanie od tak wyliczonego kosztu na jednego pracownika podatku dochodowego od osób fizycznych?
Czy wartość zakupionych artykułów spożywczych na zorganizowaną imprezę kulturalno - rozrywkową z zabawą i konkursami dla pracowników, emerytów, rencistów i ich rodzin stanowi ich przychód, o którym mowa w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pomimo, że nie można ustalić wartości świadczenia przypadającej na daną osobę?
Udział pracowników w imprezie integracyjnej nie prowadzi do powstania u pracownika przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Dotyczy to zarówno imprez integracyjnych o charakterze otwartym, jak i spotkań adresowanych do ściśle określonego kręgu
Zorganizowanie przez Wnioskodawcę tego rodzaju spotkania integracyjnego, nie stanowi dla pracownika nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Tym samym, wzięcie udziału w imprezie integracyjnej, zorganizowanej przez pracodawcę, nie będzie prowadzić do powstania
Czy kwota dofinansowania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników i emerytów spotkań, imprez okolicznościowych będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy uczestnicy imprez są zwolnieni czy też objęci naliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych?