Wydatki na opłaty marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile poniesione są w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, są definitywne, dokumentowane fakturami VAT i nie mieszczą się w katalogu wyłączeń zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.
Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz Związku na kampanie promocyjne sieci B mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu, gdyż nie zostały wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako składki członkowskie, a spełniają przesłanki racjonalnego i celowego działania w celu osiągnięcia przychodów przewidziane w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Kto będzie zobowiązany do zapłacenia podatku dochodowego od otrzymanej kwoty, zarząd Grupy czy każdy z członków osobiście będzie rozliczał się z otrzymanej kwoty? Czy Grupa Producentów, jako płatnik jest zobowiązana do pobrania zaliczki na rzecz podatku dochodowego od swoich członków i rozliczenia się z urzędem skarbowym?