Jednostka samorządu terytorialnego może dokonać częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na budynek hali widowiskowo-sportowej w ramach projektu OZE, o ile te wydatki są związane z działalnością opodatkowaną, przy uwzględnieniu odpowiednio zastosowanego prewspółczynnika VAT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od kosztów inwestycji realizowanej w ramach zadań własnych związanych z publicznoprawną działalnością nieprowadzącą do wykonania czynności opodatkowanych.
Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od nabyć związanych z realizacją inwestycji finansowanej ze środków unijnych, jeśli przedmiotowe towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a Gmina działa we własnym imieniu w zakresie realizacji zadań publicznych.
Gmina, realizując inwestycje w infrastrukturę wodną wykorzystywaną wyłącznie do zadań własnych, publiczno-prawnych, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z tą inwestycją, gdyż nie działa jako podatnik VAT w rozumieniu art. 15 ustawy o VAT.
Ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, nie będą Państwo mieli – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowego Projektu
Brak prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego w wyniku realizacji operacji.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji.
Brak prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki związanych z realizowaną inwestycją.
Dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją Zadania.
Zwolnienie od podatku przekazania na rzecz Skarbu Państwa działek niezabudowanych w zamian za odszkodowanie
Warunkiem zastosowania zwolnienia jest nabycie gazu przez uprawniony podmiot (Gminę), zużycie gazu przez Gminę do celów opałowych w budynku oraz spełnienie warunku określonego w art. 31b ust. 5, tj. określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do celów uprawniających do zwolnienia
Brak zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych przeznaczonych na cele opałowe, zużywanych przez samorządową instytucję kultury.
Zwolnienie od akcyzy wyrobów gazowych przeznaczonych do celów opałowych przez organ administracji publicznej.
Ustawa centralizacyjna nie ma zastosowania w podatku akcyzowym. Wnioskodawca będący podmiotem zużywającym wyroby węglowe nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.
Beneficjentem zwolnienia z art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy mogą być tylko gospodarstwa domowe w stosunku do wyrobów węglowych, które zostały przez nie nabyte i zużyte we własnym zakresie, natomiast podmioty, które wynajmują lokale lub nieruchomości w ramach prowadzenia działalności, nie są uprawnione do nabywania wyrobów węglowych ze zwolnieniem od akcyzy na cele opałowe gospodarstw domowych.
zwolnienie organu administracji publicznej z akcyzy na wyroby węglowe
zwolnienie organu administracji publicznej z akcyzy na wyroby węglowe
ustalenie czy wynagrodzenie z tytułu użytkowania górniczego podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
Opodatkowanie wyrobów gazowych przez organ administracji publicznej
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla wyrobu węglowego (organ administracji publicznej)
Podatnik zwrócił się z zapytaniem, co do zakresu i zastosowania prawa podatkowego w sprawie opodatkowania podatkiem od towarów i usług dostawy nieruchomości gruntowych przeznaczonych pod zabudowę mieszkalno-usługową przez jednostkę samorządu terytorialnego.