Płatności Gwarancyjne nie stanowią wynagrodzenia za czynności objęte VAT w Polsce, natomiast Płatności za Overleasing są usługami związanymi z nieruchomościami i podlegają opodatkowaniu VAT według miejsca położenia nieruchomości. W konsekwencji, Nabywcy przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego z tytułu nabycia tych usług.
Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT z faktur zawierających dodatkowe dane o odbiorcy i nabywcy, pod warunkiem, że faktury te odzwierciedlają rzeczywiste zdarzenia gospodarcze oraz spełniają wymogi z art. 86 i 106 ustawy o podatku VAT. Brak konieczności korekty faktury w zakresie dopisków takich jak 'Polska' przy nazwie nabywcy.
Dzierżawa gruntów rolnych przeznaczonych na instalację farmy fotowoltaicznej podlega opodatkowaniu VAT, ponieważ nie spełnia przesłanek zwolnienia od podatku jako działająca wyłączna w zakresie działalności rolniczej, pomimo wstępnego etapu inwestycji. Wydzierżawiający będący czynnym podatnikiem VAT jest zobowiązany do wystawienia faktury dla tej usługi.
Nieuznanie Należności Gwarancyjnych wypłacanych przez Sprzedającego na rzecz Kupującego za wynagrodzenie za jakiekolwiek świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które miałby wykonać Kupujący na rzecz Sprzedającego oraz brak obowiązku Kupującego do udokumentowania fakturą otrzymanych od Sprzedającego Należności Gwarancyjnych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów noty obciążeniowej w związku z usunięciem wad wykonanych przez wykonawcę zastępczego.
Brak opodatkowania czynności przenoszenia kosztów utrzymania nieruchomości oraz rozliczenia zimnej wody i ścieków oraz dokumentowania tych czynności notą księgową.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług płatności z tytułu Umowy Gwarancji Czynszowej od Gwaranta na rzecz Beneficjenta.
brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług płatności z tytułu Umowy Gwarancji Czynszowej
Podatek od towarów i usług m.in. w zakresie zasad uwzględniania przy wyliczaniu prewspółczynnika przez Zakład otrzymywanych dotacji inwestycyjnych; ustalenia innego niż przewidziany w obowiązujących przepisach sposobu wyliczania preproporcji, np.: przy uwzględnieniu kryterium rodzajów działalności; obowiązku korekty podatku naliczonego związanego ze zmianą przeznaczenia środków trwałych.
Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanej usługi dotyczącej usunięcia usterki przy pomocy podmiotu trzeciego i obowiązku rozliczenia podatku VAT przez Wnioskodawcę (przypadek pkt 1 lit. b); w zakresie opodatkowania następczej refaktury kosztów pomiędzy Wnioskodawcą a Podwykonawcą (przypadek pkt 1 lit. b); w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT, które zostaną w przyszłości omyłkowo wystawione ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy oraz z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych gminy w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych oraz w zakresie wystawiania